Scandic investerer massivt i Vestnorge og underskriver sit syvende hotel i Stavanger

Pressemeddelelse   •   Sep 10, 2014 14:00 CEST

Nordens største hotelkæde lancerer nyt stort hotel i Stavanger centrum. Med 350 værelser og
store konference faciliteter positionerer Scandic sig til konkurrence om gæsterne i oliebyen.

Scandic Stavanger City åbnede officielt i foråret 2014. Nu styrker Scandic yderligere sin tilstedeværelse i oliebyen, og lancerer et nyt stort hotel, Scandic Stavanger Congress.

”Som markedsleder er det naturligt for os at føre an i udviklingen på de vigtigste destinationer. Vi er proaktive og etablere nye hoteller på attraktive destinationer, hvor vi ser en stærk efterspørgsel. Dette
bidrager til Scandic’s vækst og styrker vores position, som Nordens førendehotelkæde”, siger Frank Fiskers, President og CEO i Scandic.

Scandic købte tidligere i år Rica-hotelkæden, og har i dag totalt seks hoteller i Stavanger. Scandic Stavanger Congress bliver det syvende og absolut største hotel med 350 værelser, konferencefaciliteter med tagterrasse og fantastisk udsigt over Vågen. Ud over restaurant i to etager, bar og fitness, vil hotellet have i alt 15 mødelokaler – det største på 1000 kvadratmeter.

”Fra at være en by med kronisk mangel på hotelværelser, etableres der nu en række nye hoteller i Stavanger. Byen er i kraftig vækst, og som markedsleder er det vigtig for Scandic at tilbyde et bredt udvalg af hoteller i høj kvalitet. Med den store konkurrence på markedet er vi godt positioneret til at vinde”, siger Svein Arild Steen-Mevold, administrerende direktør, Scandic Norge.

Allerede i 2016 vil Scandic Stavanger Congress modtage sine første gæster. Ejendomsfirmaet er Herman Wedels Plass AS, et selskab som ejes af Kjell Madland.

Om Scandic Stavanger Congress

• Beliggende i Tank Svilandsgate, Stavanger centrum
  • Konferencefaciliteter med tagterrasse og udsigt over Vågen
  • 350 værelser og suiter, restaurant i to etager, bar og fitness
  • 15 mødelokaler, det største på 1000 m2
  • Samlet areal på 20.000 m2
  • Bygget af Herman Wedels Plass AS
  • Åbner i 2016

For yderligere information:                                                                                                               Jens Mathiesen, Managing Director Scandic Danmark, tlf. +45 3348 0455                                     Svein Arild Steen-Mevold, Managing Director Scandic Norway, tlf. +47 951 79 390

Scandic is the definite market leader in Nordic hospitality with an unbeatable network of almost 230 hotels run by 13,500 enthusiastic team members! We are the 'best hotel brand' in the Nordics (BDRC 2014) and enjoy a following of more than 1.3 million members in Scandic Friends!