Scandic sælger hotel i Estland

Pressemeddelelse   •   Feb 22, 2013 00:00 CET

Scandic Palace Hotel i det centrale Estland vil blive solgt til ny ejer og hotelperatør pr. 30. april 2013. De nye ejere er EfTEN Real Estate Fund og Vello Kunmans AS Esraven. Handlen betyder at Scandic Hotels strømliner sin virksomhed som Nordens største hoteloperatør.

Scandic Hotels har ejet og drevet Scandic Palace i Estland siden 1999. Bygningen blev opført i 1938 og ligger centralt i Tallinn. De nye ejere vil fortsætte med at drive hotel i ejendommen, hvilket indebærer at hotelpersonalet overgår til den nye ejerstruktur pr. 30. april 2013. Et større renoveringsarbejde vil begynde i slutningen af 2013.

Vi er tilfredse med at have fundet nye ejere til ejendommen der vil fortsætte med at drive hoteldrift. Scandics hovedfokus er at drive hoteller, ikke at eje ejendomme. Efter vi har fundet en køber af såvel ejendommen som hoteldriften i Tallinn, er det et logisk skridt for vores selskab yderligere at strømline virksomheden, siger Scandics koncernchef Anders Ehrling.

Salget af Scandic Palace i Tallinn indebærer at Scandic afslutter hotelvirksomhed i Estland.

Fakta om Scandic
I dag er Scandickoncernen Nordens førende hotelkæde med 160 hoteller i 8 lande: Sverige, Danmark, Finland, Norge, Tyskland, Holland, Belgien og Polen. Scandics fortsatte strategi er at bygge videre på den førende position inden for hotel, restaurant og konference forretning. Hotelkæden har tiltrukket en stor global opmærksomhed takket være dens langsigtede bæredygtighedsprogram og unikke tilgængeligheds arbejde. Scandic startede i 1963 og fejrer sit 50 års jubilæum i hotelbranchen i år.

Læs mere om Scandics historie

For yderligere information kontakt:
Margareta Thorgren, kommunikationschef, Scandic, tlf. +46 (0)8-517 352 54, e-mail: margareta.thorgren@scandichotels.com