Scandic tilbyder ubegrænset adgang til mere end 5000 aviser og magasiner til deres gæster via PressReader

Pressemeddelelse   •   Feb 10, 2016 09:18 CET

Scandic bliver første danske hotelkæde, der som noget helt nyt tilbyder sine gæster ubegrænset adgang til suveræn læsning med ny digital avistjeneste med mere end 5000 internationale aviser og magasiner. Scandic satser på den digitale avis- og magasintjeneste, PressReader, og gør det nu muligt for gæster både at læse aviser og magasiner online på hotellerne og videre på rejsen.

Danmarks største hotelkæde har indgået aftale med canadisk baserede PressReader, som leverer en digital platform med mere end 5000 internationale aviser og magasiner fra mere end 100 lande. Af internationale publiceringer kan nævnes The Washington Post, Dagens Nyheter, Vogue, The Guardian og Le Figaro. Adgangen er helt simpel, gæsterne kan læse og på få sekunder downloade deres foretrukne aviser og magasiner til egen laptop, tablet og smartphone, via hotellets gratis trådløse netværk. Det er muligt at downloade op til fem publikationer om dagen.

"Vi ser den nye digitale tjenesten som en mulighed for at tilbyde vores gæster et godt, fleksibelt og prisvindende produkt, som de kan bruge, hvor og hvornår de vil. Særligt for vores udenlandske gæster er den digitale tjeneste bekvem, idet de får mulighed for at læse deres foretrukne aviser og magasiner, selvom de er væk hjemmefra. Ud fra et både miljømæssigt og økonomisk perspektiv, er vi overbeviste om, at vores nye digitale tjeneste har en masse at bidrage med fremover,” siger Casper Puggaard, salgs- og marketingdirektør Scandic Danmark.

”Vi er glade for nu at kunne tilbyde vores gæster at tage både aviser og magasiner med på rejsen, når de checker ud. Verden udvikler sig konstant i den digitale retning, og lige netop det vil vi gerne imødekomme ved at gøre læsningen på f.eks. tablet og smartphone uafhængig af netværk. Vores digitale fokus ser vi absolut som en klar serviceforbedring og kundefordel", fortsætter Casper Puggaard.
Samtidig med at det digitale udbud helt naturligt øges, vil papiraviserne langsomt forsvinde. Scandic har i første omgang valgt at tilbyde et bredt udvalg af udenlandske aviser og magasiner på PressReader, og vi fortsætter selvfølgelig også med at tilbyde et bredt udvalg af danske aviser i print, frem til at de også inkluderes i løsningen", afslutter Casper Puggaard.

Scandic er foruden at være størst i Danmark også den markedsledende hotelkæde i Norden, og kæden overvejer at implementere løsningen til alle 230 hoteller i Sverige, Norge, Finland, Tyskland, Belgien og Polen.

PressReader er verdens markedsleder i digital distribution af aviser og magasiner. Med hovedsæde i Vancouver, Canada, har PressReader bygget en platform som tilbyder ubegrænset adgang til over 5.000 premium aviser og magasiner fra hele verden til hvilken som helst smartphone, tablet eller laptop.

For yderligere information kontakt gerne:
Casper Puggaard, Salgs- og Marketingdirektør, Scandic Danmark, tlf.: 3348 0477
Ib Keld Jensen, Partner PressReader, tlf.: 2237 6122

Scandic is the market leader in Nordic hospitality with an network of almost 230 hotels with 42,000 rooms in seven countries and run by 14,000 team members. Scandic Friends is the biggest loyalty program in the Nordic hotel industry with 1.5 million members. Responsibility is a part of Scandic’s DNA and Scandic is the ‘best hotel brand’ in the Nordics (BDRC 2014).