Scandic uddanner 500 Meeting Advisors sammen med Hyper Island

Pressemeddelelse   •   Feb 07, 2017 08:00 CET

Medarbejdere tilbringer i dag omkring 30 procent af deres arbejdstid på møder.*
At skabe en positiv og effektiv mødekultur er derfor ved at blive mere forretningskritisk for virksomheder. Dette er grunden til, at Scandic nu investerer betydeligt i sit mødekoncept i de nordiske lande og Europa. I løbet af 2017 lancerer Scandic et nyt mødekoncept og uddanner tæt ved 500 Meeting Advisors på sine hoteller i samarbejde med global kreativ partner, Hyper Island.

Det nye koncept er et svar på øgede krav fra Scandics erhvervskunder. Mere end 2000 kunder og mødeplanlæggere er blevet spurgt om, hvad der er vigtigt i forhold til vellykkede møder. Resultatet af undersøgelsen viste, at de har fokus på tilpassede løsninger, personlig opmærksomhed og rådgivning fra planlægningsstadiet til implementering og evaluering. Derudover ønsker de også mere inspiration og kreative løsninger samt rådgivning om, hvordan man opnår dette.

Afledt af resultatet fra undersøgelsen, uddanner Scandic nu nye Meeting Advisors, der vil have specialviden om, hvordan du opnår vellykkede møder. 60 medarbejdere, i Norden, vil gennemføre omfattende uddannelse for at blive certificerede Meeting Advisors, og omkring 400 af Scandics konferenceværter vil blive uddannet i kunsten at skabe effektive møder. Målet er at have mindst to Meeting Advisors pr. hotel, svarende til omkring 500 i alt, i de nordiske lande og Europa.

• I tæt samarbejde med vores kunder, investerer vi væsentligt i at blive den førende rådgiver i mødeindustrien i Norden. Vi adresserer alt det, det kræver, at skabe et succesfuldt møde, fra rådgivning og struktur til mad og indretning, siger Thomas Engelhart, Commercial Director for Scandic Hotels Group.

Scandics Meeting Advisor uddannelse er udviklet i samarbejde med Hyper Island, som vil tilbyde et kundeorienteret uddannelsesmodul om, hvordan man organiserer og planlægger møder i fremtiden. Deriblandt vil Meeting Advisors lære at bruge forskellige værktøjer til at designe innovative møder, skræddersyet til kundernes behov.

• Med udgangspunkt i digitale løsninger og læring, er Hyper Island en af nutidens dygtigste virksomheder, når det kommer til innovation. De tænker et skridt forud og vil bidrage med løsninger, som vi har brug for til fremtidens møder. Sammen vil vi give vores Meeting Advisors en værktøjskasse udstyret med nye metoder og måder at tænke på, siger Casper Puggaard, salgs- og marketingdirektør, Scandic Danmark.

Scandics mødekoncept indeholder også andre nye elementer og serviceydelser designet til fremtidens behov. Mad er en integreret del af mødeoplevelsen og et nyt madkoncept er udviklet til at imødekomme alle, uanset allergier eller præferencer. Og siden kunderne også kræver tekniske værktøjer som registrerings og networking apps, giver Scandics koncept dem mulighed for at vælge mellem en række ekstra ydelser som broadcasting & gamification.

Mødekonceptet er allerede testet på seks udvalgte hoteller, heriblandt Scandic Sydhavnen i København, Scandic Infra City i Stockholm og Scandic St. Olavs plass i Oslo.

Tips til vellykkede møder fra Meeting Advisor, Scandic Sydhavnen:

1. Overvej formålet med dit møde:
    Hvad er formålet med mødet – at træffe en beslutning, fejre, idéudvikle, uddanne, netværke, sælge til eller inspirere deltagerne?
  2. Stil krav:
    Alle vinder ved et engagerende og effektivt møde. Etablér spilleregler og følg dem – f.eks. ved at samle alle mobiltelefoner sammen til ”opbevaring” i starten af mødet.
  3. Skab den rette stemning:
    Indret området så det bliver lettere for folk at bevæge sig rundt og dele deres energi, eller skabe en mere afslappet atmosfære.
  4. Brug teknologi for større effekt:
    Live broadcasting og andre tekniske løsninger kan bringe større effekt til dit møde. Gamification får også deltagerne involveret. I dag er nemme løsninger, der gør møderne mere effektive, kun ét klik væk.
  5. Imponer med mad og drikkevarer:
    Mad er en vigtig del af mødeoplevelsen. Imponer deltagerne med et sundt og energigivende udvalg af fristelser, som passer alle uanset allergier eller andre præferencer.
  6. Overrask:
    Forfriskninger serveres på en overraskende måde eller en spontan løbetur kan øge ilttilførsel til hjernen i løbet af et langt møde og være forskellen mellem et vellykket møde eller et møde der er spild af tid.

*Kilde: gr8 meetings, Meeting Quality Index 2013

Læs mere om Hyper Island her

For yderligere oplysninger kontakt venligst:
Casper Puggaard, salgs- og marketingdirektør, Scandic Danmark, tlf.: +45 3348 0450

Scandic is the market leader in Nordic hospitality with an network of almost 230 hotels with 42,000 rooms in seven countries and run by 14,000 team members. Scandic Friends is the biggest loyalty program in the Nordic hotel industry with 1.5 million members. Responsibility is a part of Scandic’s DNA and Scandic is the ‘best hotel brand’ in the Nordics (BDRC 2014).