Scandic udnævner hoteldirektør til Scandic Palace Hotel i København

Pressemeddelelse   •   Jan 04, 2017 08:13 CET

Scandic udnævner hotelchef til hoteldirektør for Scandic Palace Hotel, som er beliggende i centrum af København. Hotellet med sin mere end 100 år gamle historie, stilfulde og luksuriøse design, smukke detaljer og unikke velbevarede arkitektur har fået ny hoteldirektør pr. 1. januar 2017.

Mads Brockmann udnævnes til ny hoteldirektør for Scandic Palace Hotel, og kommer til at stå i spidsen for de 169 værelser, Executive Meeting Floor, restaurant og bar på Rådhuspladsen i København. Mads er tiltrådt den nye rolle pr. 1. januar 2017 og får den ansvarsfulde og vigtige rolle at drive og fortsat udvikle ét af Scandics vigtige hoteller i hjertet af København.

Mads er en både velkendt og anerkendt person i hotelbranchen og ikke mindst hos Scandic, hvor han har været ansat i mere end 17 år. Mads startede hos Scandic i 1999, som Concierge, hvor han frem til i dag, som dedikeret medarbejder, der viser vejen, udvikler, forbedrer virksomheden og som god rollemodel, har skabt sin egen karrierevej. I hælene på mere en 6 år som Concierge, tog Mads skridtet videre på karrierestigen og indtog rollen som Front Office Manager & Executive Chef Concierge. Mads har været målrettet omkring sin karriere, og kunne i 2012 tiltræde rollen som hotelchef for Scandic Palace Hotel. Drømmen om at stå med nøglen til et hotel, i rollen som hoteldirektør, bliver nu en realitet for Mads, der som mange andre ledere hos Scandic er startet fra bunden og har arbejdet sig op.

Distriktsdirektør for København, Søren Faerber, der indtil nu også har været hoteldirektør for Scandic Palace Hotel, vil fremadrettet fokusere udelukkende på hans rolle som distriktsdirektør, som i dag omfatter 8 hoteller. Pr. 1. januar 2017 vil rollen også inkludere pre-opening af Scandics to nye store hoteller, Scandic Kødbyen og Scandic Falkoner, som begge åbner i 2018.

Med denne udnævnelse er jeg overbevist om, at Scandic står endnu stærkere. Med Sørens og Mads’ solide erfaringer vil begge styrke Scandic, i respektive positioner, og sikre den fortsatte udvikling, siger Jens Mathiesen, adm. direktør Scandic Danmark.

Jeg er ikke i tvivl om, at vores forretning er bedst, når medarbejdere får muligheden for at udvikle sig til deres fulde potentiale. Derfor er det en stor glæde, når nye hoteldirektører findes i egne rækker, og når en livslang læring og spændende veje til nye udfordringer skabes internt, fortsætter Jens Mathiesen.

Karrierevejene hos Scandic er praktisk talt uendelige, med 230 hoteller i Norden og Nordeuropa, kan interne som eksterne kandidater med den rette holdning, og som deler vores værdier, skabe sin egen vej til drømmejobbet hos os, afslutter Jens Mathiesen.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:
Jens Mathiesen, adm. direktør Scandic Danmark, tlf.: 3348 0455

Scandic is the market leader in Nordic hospitality with an network of almost 230 hotels with 42,000 rooms in seven countries and run by 14,000 team members. Scandic Friends is the biggest loyalty program in the Nordic hotel industry with 1.5 million members. Responsibility is a part of Scandic’s DNA and Scandic is the ‘best hotel brand’ in the Nordics (BDRC 2014).