Scandics københavnske hoteller satser stærkt på de internationale krydstogtsgæster

Pressemeddelelse   •   Mar 06, 2012 00:00 CET

København oplever i disse år en kraftig vækst på krydstogtsmarkedet. Alene i 2011 gæstede mere 800.000 internationale krydstogtsgæster byen, svarende til en stigning fra året før på 20 %. Den danske hovedstad vandt sidste år desuden Seatrade Insider’s meget anerkendte pris ”Destination of the Year 2011”. Den nordiske hotelkæde Scandic vælger på denne baggrund at satse ekstra meget på at indrette, modernisere og tilpasse sine hoteller i København, så de kan imødekomme den internationale krydstogtsgæsts særlige ønsker og behov.

Hotelkæden oplever som byen København en positiv stigning i antallet af de internationale krydstogtsgæster på sine hoteller i centrum, særligt på Scandic Copenhagen og Palace Hotel Copenhagen.

”To af vores centrale hoteller er begge yderst velegnede til de internationale krydstogtsgæster, både hvad angår placering og indretning”, udtaler Jens Mathiesen, adm. direktør Scandic Danmark. ”Vi afslutter i maj måned i år total renoveringen af Scandic Copenhagen, hvor vi i renoveringen netop har lagt særligt vægt på værelsesindretningen og de offentlige arealer, så vi kan i mødekomme vores internationale gæsters behov”. ”Krydstogtsmarkedet er et forretningssegment, som vi er meget interesserede i at fastholde og også tiltrække flere af til Scandic, og bl.a. samarbejdet med Cruise Baltic i dels København, men også i de øvrige Skandinaviske hovedstæder, er med til at styrke vores position på det internationale krydstogtsmarked og mulighederne for at øge antallet af krydstogtsgæster”, slutter han.

Bo Nylandsted Larsen, Director, Cruise Baltic & Cruise Copenhagen Network, glæder sig over Scandics satsning på de mange krydstogtsgæster.

”Hotelproduktet er en afgørende faktor når det handler om at tiltrække krydstogtsturisme til København og ikke mindst, når det handler om de meget lukrative krydstogtsanløb, der vælger at starte og slutte i København. Det medfører markant øgede indtægter, og når Scandic decideret tænker krydstogtssegmentet ind i deres nye attraktive produkter, bidrager det til at gøre byen mere attraktiv for rederierne og deres gæster”, udtaler Bo Nylandsted Larsen.

Palace Hotel Copenhagen og Scandic Copenhagen matcher de internationale krydstogtsgæsters ønsker og behov
For de internationale krydstogtsgæster spiller mange parametre ind i valget af hotel. Sikkerhed, service, beliggenhed og ikke mindst en grøn og bæredygtig profil er blot nogle af gæsternes vigtige prioriteringer. Hotelkæden Scandic matcher flot mange af disse ønsker. Bl.a. vandt kæden i 2011 Nordisk Ministerråds Natur- og Miljøpris og begge hoteller er som hovedparten af kædens ca. 160 hoteller certificeret med det nordiske miljømærke Svanen.

Palace Hotel Copenhagen vækker ekstra interesse hos især de amerikanske krydstogtsgæster blandt andet på grund af sin mere end 100-år gamle historie og hotellets enestående beliggenhed i byen med udsigt til Københavns Rådhus. Hotellet blev i 2011 en del af den internationale hotelgruppe Preferred Hotel Group, hvilket har været med til at styrke hotellets synlighed på de internationale markeder.

Scandic Copenhagen ligger ligeledes meget centralt placeret i byen, hvilket er af stor betydning for krydstogtsgæsterne, som ofte blot har ganske få dage til at se og opleve byen før rejsen går videre til en ny destination. Men også faktorer som størrelsen og indretningen på værelserne er af stor betydning. Servicen, fx at der er 24 timers concierge service, at man tilbyder en velsmagende og varieret morgenbuffet, fri internet og høj sikkerhed, er med til at blive tilvalgt af de ofte kræsne krydstogtsgæster. Alle faktorer, som hotelkæden tænker ind i sin planlægning og indretning af hotellerne.

For mere information, kontakt:
Jens Mathiesen, Adm. Direktør, Scandic Danmark, tlf.: +45 33 48 04 50
Bo Nylandsted Larsen, Director, Cruise Baltic & Cruise Copenhagen Network, tlf.:+ 45 61 20 96 74
Pernille Kjaersgaard, Accounts Director, International Leisure Sales Scandic, tlf.: +45 23 68 05 25
Anette Larsen, Kommunikationschef Scandic Danmark, tlf.: +45 23 68 04 61