Scandics trofaste servicehund går på pension

Pressemeddelelse   •   Jun 04, 2013 00:00 CEST

Servicehunden Ada går på pension 31. maj 2013 efter 11 års tjeneste. Hun har arbejdet som servicehund for Scandics handicapambassadør, Magnus Berglund, siden 2002

Scandics handicapambassadør, Magnus Berglund, har en funktionsnedsættelse som gør, at han behøver hjælp til daglige gøremål. Derfor har han altid servicehunden Ada ved sin side, både hjemme og på jobbet.

Gennem årene er hun blevet ”Scandics Ada” og er populær både blandt gæster og medarbejdere og er Scandics mest eksponerede profil i tv og aviser. Magnus Berglund er en flittig forelæser rundt om i verden, og Ada følger med ham over alt. Det har resulteret i flere hundrede flyrejser. Ada har til og med, som eneste hund, guldkort hos SAS og naturligvis Top floor-kort hos Scandic. Det er få, som har modtaget så meget opmærksomhed, klap og kærlighed fra såvel gæster og medarbejdere, sågar fra kongelige og ministre.

- Ada har været ufattelig vigtig for Scandic, og hun vil blive savnet af alle, både gæster og medarbejdere. Det føles trygt og godt at vide, at hun vil blive passet og plejet på bedste vis hos Magnus’ forældre ude på landet, hvor hun nu kommer til at leve et roligt liv, siger Anders Ehrling, koncernchef Scandic.

Hunde hos Scandic
Scandic er en hundevenlig hotelkæde, og du kan som gæst tage din hund med på de fleste hoteller. På visse Scandic hoteller vælger man at VIP’e de firbenede gæster med blandt andet kødben eller hundegodbidder. Hunden er trods alt menneskets bedste ven.

Adas efterfølger bliver Dixi, som starter i begyndelsen af juli måned.

Læs mere om tilgængelighed på Scandic.

For mere information kontakt:
Jens Mathiesen, adm. direktør, Scandic Danmark, tel. 3348 0450
Magnus Berglund, handicapambassadør Scandic, tel. +46 709 73 50 77