Scandlines er klar til påskeugen

Pressemeddelelse   •   Mar 23, 2018 09:15 CET

Scandlines' hybridfærge M/F Berlin (billede: Siemens/Ulrich Wirrwa)

Påsken står for døren. Mange skandinaver benytter helligdagene til at tage en tur sydpå. Hos Scandlines er både færger og besætning klar til at tage imod de rejselystne kunder. Velkommen om bord!

Forårsvejret lader vente på sig, men kalenderen fortæller, at påsken er lige rundt om hjørnet. Mange skandinaver benytter lejligheden til en sviptur sydpå. Når man vælger at rejse med egen bil, er færgeruterne fra Rødby eller Gedser mod Tyskland den perfekte løsning. På begge ruter er Scandlines’ moderne hybridfærger klar til at transportere rejsende hurtigt og bekvemt til Tyskland.

På ruten mellem Rødby og Puttgarden, den såkaldte fugleflugtslinje, af der afgang hvert halve time. Sejltiden er her kun 45 minutter. På ruten fra Gedser til Rostock sejler verdens største hybridfærger, M/F Copenhagen og M/F Berlin, op til ti gange om dagen. Sejltiden er 1 time og 45 minutter.

Alt i alt regner Scandlines med at transportere over 200.000 passagerer og 60.000 biler mellem Danmark og Tyskland i påskeugen.

Der er bare noget ved at sejle – velkommen om bord!

Scandlines står som symbolet på et historisk og tæt samarbejde mellem Danmark, Tyskland og Sverige siden 1872. Under navnene Scandlines og Scandlines Helsingør-Helsingborg markedsføres i dag tre korte færgeruter med høj kapacitet og frekvens samt en grøn vision for fremtiden. Kerneforretningen består i at levere en effektiv og pålidelig transportservice til både passagerer og fragtkunder. Hovedfokus i alle Scandlines’ aktiviteter er at skabe værdi for kunderne om bord på færgerne såvel som i Scandlines’ butikker.

Fordelt på over 90.000 afgange på 12 færger transporterede Scandlines i 2016 i alt 15 millioner passagerer, 3,2 millioner personbiler, 1 million fragtenheder og 64.000 busser på ruterne Rødby-Puttgarden, Gedser-Rostock og Helsingør-Helsingborg.