Scandlines justerer sommertidsplanen på grund af værftsforsinkelser

Med henblik på at sikre optimal kapacitet i højsæsonen vil der denne sommer sejle tre
skibe på Scandlines’ rute mellem Gedser og Rostock. Ud over nybygningen M/F Berlin, der forventes at blive indsat den 1. juli, vil de eksisterende færger Kronprins Frederik og Prins Joachim fortsat sejle på ruten i højsæsonen. M/F Berlin og Kronprins Frederik vil sejle efter den normale tidsplan, mens Prins Joachim vil tilbyde ekstra afgange for lastbiler og trailere.

Justeringerne af både tidsplan og drift er blevet nødvendig, eftersom byggeprocessen af
de to nybygninger M/F Berlin og M/F Copenhagen er forsinket fra P+S WERFTEN GmbH i Stralsund. Som en konsekvens af dette bliver navngivningsceremonien, der oprindeligt var planlagt til den 3. maj, ligeledes udskudt.

"Vi havde selvfølgelig håbet på yderligere fremskridt fra værftets side, men for at sikre en problemfri drift og et højt serviceniveau for vores kunder, er vi er nødt til at tilpasse forholdene til højsæsonen," forklarer Søren Poulsgaard-Jensen, COO hos Scandlines.

"Byggeprocessen omkring de to nye skibe, der er designet til netop denne rute, er temmelig kompleks. Alligevel forventer vi, at værftet vil overvinde de nuværende udfordringer så hurtigt som muligt for at undgå yderligere forsinkelser," slutter Søren Poulsgaard-Jensen.

Scandlines har besluttet at justere driften på Rostock-Gedser-ruten denne sommer på en måde, der sikrer mere kapacitet på ruten end nogensinde før. Fra den 1. juli vil rederiets første nybygning, M/F Berlin, sejle sammen med færgerne Kronprins Frederik og Prins Joachim.

Driften med tre skibe vil blive opretholdt indtil den 31. august. Indsættelsen af M/F Copenhagen forventes at blive den 1. september. Kronprins Frederik og Prins Joachim vil herefter afslutte driften mellem Rostock og Gedser.