Scandlines lancerer nytænkende færge-app

Scandlines har udviklet en praktisk iPhone-applikation, som giver direkte adgang til
sejlplaner og reservation, mens man selv er undervejs. Den nye applikation gør det hermed nemmere for danske kunder at rejse med rederiet.

Sidder familien i en pakket bil på motorvejen syd for Hamborg og er på vej hjem fra en veloverstået ferie i Østrig, er der ikke brug for mere usikkerhed end højst nødvendigt. Scandlines sejler jo fra Rødby til Puttgarden hver halve time og fra Gedser til Rostock hver anden time - men sejler færgerne også om natten? Er der stadig plads på afgangen, når du kommer frem? Og hvad gør du, hvis du kommer for sent til færgen?

Med Scandlines' nye iPhone-applikation får man hurtigt og nemt svar på disse og mange andre spørgsmål. Man kan se de nærmeste afgange, og om der er plads på dem. Ved hjælp af iPhonens GPS-funktion er det også muligt at beregne, hvor langt der er til færgen, og hvor lang tid det tager at nå frem. Der er naturligvis også nem adgang til at se samtlige sejlplaner og til at kontakte Scandlines for at reservere eller ombooke en plads.

"Den nye iPhone-app er et meget praktisk og anvendeligt redskab, som betyder, at vi kan forbedre vores service over for kunderne. Vi vil gerne fjerne noget af den usikkerhed, man kan have på vej mod færgen – og det er netop, hvad app'en gør", udtaler Henrik Bjørner Søe, Head of Sales & Marketing hos Scandlines.

Scandlines' iPhone-applikation er naturligvis gratis. Den kan hentes i Apples App Store og opdateres løbende med nye versioner.