Billede: Fra venstre: Kristian Jakobsen, kommerciel direktør hos NFH, Kristina Kristiansen (Mulle), spiller på NFH's ligahold og Michael Guldmann Petersen, SVP Route Management & Operations i Scandlines

Scandlines og NFH fortsætter rejsen mod nye mål

Scandlines og Nykøbing Falster Håndboldklub (NFH) indgår ny toårig samarbejdsaftale.

Da rederiet Scandlines i 2013 indgik en samarbejdsaftale med lokalområdets store flagskib i håndbold, Nykøbing Falster Håndbold (NFH), lå holdet i 1. division. Siden har partnerne samarbejdet om at nå nye ambitiøse mål og markedsføre Lolland-Falster som en attraktiv region. Et hurtigt blik på resultaterne taler sit tydelige sprog: I 2017 blev NFH danske mestre; samme år opnåede Scandlines tocifrede vækstrater med sine to nye hybridfærger på ruten Gedser-Rostock.

Samarbejdsaftalen har blandt andet sikret, at nogle af verdens dygtigste håndboldspillere sammen med landets ubetinget bedste publikum uge efter uge har givet håndbold-Danmark nogle fantastiske oplevelser – uanset om det blev til sejr eller nederlag. Gennem sportslige og kulturelle aktiviteter har Scandlines og NFH sammen sat Lolland-Falster endnu tydeligere på landkortet.

Partnerne er nu blevet enige om forlænge samarbejdsaftalen – denne gang med to år. Det giver NFH mulighed for også at se på større, udenlandske navne og dermed sikre en bredere og mere stabil spillertrup for NFH’s ligadamer.

Kristian Jakobsen, kommerciel direktør hos NFH, udtaler: ”Hos NFH tror vi stærkt på fremtiden og satser derfor på at tilbyde vores spillere længere kontrakter. Længere samarbejdsaftaler med vores partnere giver større kontinuitet, så vi glæder os meget over, at vi takket være Scandlines kan tænke langsigtet. Scandlines har været en trofast og loyal NFH-partner fra dag 1, og vi er stolte over, at rejsen med Scandlines fortsætter i minimum to sæsoner.”

”Med afsæt i en nuværende placering i top seks i Danmark og blandt de 12 bedste hold i EHF Women’s Champions League går vi en spændende tid i møde. Der er noget ved at sejle – og der er noget ved håndhold, når NFH går på banen. Sammen er vi et stærkt partnerskab til glæde for hele regionen”, slutter NFH’s kommercielle direktør Kristian Jakobsen.

Michael Guldmann Petersen, SVP Route Management & Operations i Scandlines, siger: ”Scandlines har med indsættelsen af to nye hybridfærger på Gedser-Rostock oplevet en meget positiv udvikling af korridoren. Vi tror på en fortsat positiv udvikling, og som en af regionens største arbejdsgivere, er det vigtigt for os at støtte landsdelen gennem sportslige og kulturelle aktiviteter.”

Scandlines står som symbolet på et historisk og tæt samarbejde mellem Danmark, Tyskland og Sverige siden 1872. Under navnene Scandlines og Scandlines Helsingør-Helsingborg markedsføres i dag tre korte færgeruter med høj kapacitet og frekvens samt en grøn vision for fremtiden. Kerneforretningen består i at levere en effektiv og pålidelig transportservice til både passagerer og fragtkunder. Hovedfokus i alle Scandlines’ aktiviteter er at skabe værdi for kunderne om bord på færgerne såvel som i Scandlines’ butikker.

Fordelt på over 90.000 afgange på 12 færger transporterede Scandlines i 2016 i alt 15 millioner passagerer, 3,2 millioner personbiler, 1 million fragtenheder og 64.000 busser på ruterne Rødby-Puttgarden, Gedser-Rostock og Helsingør-Helsingborg.