Første nye generation Scania til Alfred Nielsen

Det var en stor dag, da Alfred Nielsen fik leveret deres første model fra Scanias nye lastbilgeneration. Vognmandsfirmaet fra Smidstrup havde valgt en yderst gennemført Scania R 500 6X2 opbygget med Palfinger kran.

Bilen, der er købt til at udføre forskellige typer af opgaver, er konstrueret således, at den både kan køre som trækker og forvogn. Hovedsageligt skal bilen dog bruges til at køre med asfalt, hvorfor der er blevet bygget en aftagelig kasse bagpå, der kan bruges de steder, hvor det ikke vil være muligt at have en sættevogn med.

Bilens udstyrsliste er lang, og tæller blandt andet Scanias læderpakke, 7” display, stort infotainment, kaffemaskine og LED-lygter. Derudover har BJ Autopolstring i Padborg indrettet førerhuset, der er stylet med knappolstring i klassisk stil.

Alfred Nielsen har tilvalgt en Maintenance serviceaftale baseret på Scanias unikke skræddersyet service-koncept. Aftalen kører de næste otte år. Med en Skræddersyet Service-aftale får virksomheden udført serviceeftersyn på den nye lastbil efter behov og ikke efter antal km. Serviceintervallet baseres på de data, der sendes til Scania-værkstederne fra den monterede Communicator-boks i køretøjet. Med i handlen følger også otte års reklamationsret på drivlinen. Det er servicesælger Thomas Grønfeldt, der har stået for salg af serviceaftale.

Vognmandsfirmaets nye bil er finansieret gennem Scanias eget finansieringsselskab Scania Finans.

Den nye bil er opbygget af KLC i Kolding, og Noerlak i Vamdrup har lakeret bilen i typiske Alfred Nielsen-farver. Scania Vojens har stået for klargøring, og Salgskonsulent Dennis Knudsen stod for overdragelsen af bilen.

Scania-kontakter:

• Lastbilsælger: Dennis Knudsen, tlf.: +45 25 51 94 17