​Fra V8-Ecolution til V8-Ecolution

Mb Transport i Greve vælger for anden gang en Scania V8 med Ecolution.

Mb Transports Scania arbejder hårdt hver dag. Den står aldrig stille. Den kører i døgndrift med betonelementer mellem øerne og Jylland. Det gjorde MB Transports tidligere Scania, og det skal den nye Scania R 580 også. Ejeren Michael Lindbæk Bærensen er selv chauffør på lastbilen, og vil blive fulgt tæt at sin coach Thomas Heller fra Scania Driver Academy.

Coaching er nemlig en del af pakken, når en vognmand køber en Ecolution by Scania-løsning

- Alle chauffører kan blive dygtigere til at køre brændstoføkonomisk og tage mere ansvar for miljøet, også mig, udtaler Michael Lindbæk Bærensen.

Den nye V8’er er solgt af salgschef John Schultz fra Scania Ishøj. Den er opbygget hos Scania i Vojens og malet hos Mosegårds Autolakering ApS i Bramming.

Alle Ecolution by Scania-køretøjer er specificeret fra fabrik til at fungere på en måde, som kan reducere brændstofforbruget uden at gå på kompromis med effektiviteten. Med løsningen følger en skræddersyet serviceaftale med særlig fokus på at servicere de dele, som har en indvirkning på brændstofforbruget.

Scania har de seneste år oplevet en gennemsnitlig reduktion af brændstof på 16% på de kunder, som har valgt en Ecolution by Scania-løsning.

• r 580
  • bæredygtighed