Scania Danmark udvider nu sit busprogram på det danske marked med den luksuriøse Beulas Jewel dobbeltdækker på 14,15 meter med 83+1+1 pladser på 1. klasse.

Scania introducerer Beulas luksusbusser i Danmark

Scania Danmark udvider nu sit i forvejen brede busprogram med luksuriøse og effektive turistbusser i det absolutte luksus-segment. Det sker gennem et tættere samarbejde med den spanske karosseriproducent Beulas, der er kendt for sine skræddersyede luksusbusser i højeste kvalitet.

- Scania har i de senere år haft stor succes på det danske marked for by- og regionalbusser. Med den nye samarbejdsaftale med Beulas for det danske marked får vi nu nogle af markedets bedste dobbelt- og højdækkere på programmet, så nu kan vi tilbyde vores kunder endnu flere valgmuligheder i det absolutte luksussegment, siger Erik Rolvung, Director Bus & Coach hos Scania Danmark A/S.

- Vi har i starten valgt at fokusere på to Beulas-modeller. Det er den meget velrenommerede dobbeltdækker Jewel samt den avancerede HDS-højdækker Glory, tilføjer han.

Gode kort på hånden
- Kombinationen af Beulas høje byggekvalitet og avancerede design på karosseriet, Scanias suveræne 3-akslede buschassiser med nogle af markedets mest brændstoføkonomiske og driftssikre Euro 6-drivliner samt Scanias brede servicenetværk både i Danmark og i resten af Europa giver os rigtig gode kort på hånden, fastslår Erik Rolvung.

Beulas’ Jewel- og Glory-modeller ligger i den øverste superluksus-klasse i turistbussegmentet og vil være et perfekt match til Scanias øvrige busprogram på det danske marked. Det omfatter i forvejen Scania Irizar-modellerne med den luksuriøse i8 øverst i segmentet samt den effektive i6S-model lige under. Dertil kommer den driftsøkonomiske Scania Touring, der blev introduceret på det danske marked i fjor. Dermed tilbyder Scania fremover alt fra 2-akslede 12-meters ”slidere” til regional kørsel over 2- og 3-akslede højdækkere i forskellige udgaver til 3-akslede dobbeltdækkere på op til 14,6 meter i det absolutte luksus-segment.

Desuden markedsfører Scania Danmark med succes helbyggede 2- og 3-akslede Interlink fra 10,9 til 15 meter til regional trafik og turistbuskørsel samt det komplette Citywide-program med forskellige typer drivliner og længder fra 10,9 til 18 meter til decideret bykørsel.

Beulas S.A.U. er en uafhængig spansk producent af buskarrosserier. Den familieejede virksomhed blev etableret i 1934 og har hovedkvarter i Arbúcies ca. 75 km nordøst for Barcelona i Spanien. Beulas har cirka 210 medarbejdere på fabrikken og producerer årligt ca. 200 turistbusser af forskellige typer. Heraf bygger Beulas busser på Scania-chassiser til bl.a. Sverige, Benelux, Tyskland, England, Frankrig, Schweiz, Italien, Tjekkiet og Rumænien. Beulas er anerkendt på markedet for meget høj kvalitet samt individuelle kundespecifikke løsninger.