Scania underskriver nye kontrakter med Stiholt

Scania Danmark underskriver nye forhandlerkontrakter med den nordjyske virksomhed Stiholt for de fire afdelinger i Hjørring, Thisted, Sæby og Aalborg.

Den nuværende aftale med Stiholt, som hidtil har bestået af én kontrakt, udløber d. 31. december 2016. Den nye aftale, som er gældende per 1. januar 2017, består af to forskellige kontrakter. Den ene omfatter salg af nye Scania-lastbiler, den anden vedrører tilhørende serviceydelser. Årsagen til dette, er EU-lovgivning på området.

Scanias lastbiler er i dag udstyret med meget avanceret teknologi. Det kræver bl.a., at en Scania-forhandler har systemer til at opdatere, fejlfinde og diagnosticere lastbilernes mange elektroniske systemer via computere, men også et egentligt it-forhandler-system, der kan håndtere Scanias services i dag og i fremtiden - til glæde for vores kunder.

For at få en kontrakt som autoriseret Scania forhandler, skal man være villig til at investere mange penge i teknologisk udstyr, it-systemer og uddannelse af medarbejdere.

- De nye kontrakter er ikke blot en fortsættelse af den opsagte, men vil i langt større udstrækning møde Scania-kundernes behov – nu og i fremtiden, siger Scanias adm. direktør Janko van der Baan.

Stiholt skal bruge det næste år på at igangsætte og effektuere alle de krævede tiltag, så de er klar til at møde deres kunders høje forventninger fra d. 1. januar 2017.

- Det glæder os at kunne forsætte samarbejdet med Stiholt som autoriseret Scania-forhandler på både salg og service, slutter adm. direktør for Scania Danmark, Janko van der Baan.

• salg af scania lastbiler
  • service af scania lastbiler
  • autoriseret forhandler
  • stiholt

Scania beskæftiger i alt cirka 900 medarbejdere, som arbejder med reparation og service af store køretøjer, reservedele og serviceaftaler, salg af busser og lastbiler, finansierings- og forsikringsløsninger til vognmænd, marketing, teknik, IT, HR og økonomi samt chauffør uddannelse på i alt 26 velplacerede lastbil- og busanlæg jævnt fordelt over hele Danmark.

Læs mere om Scania på www.scania.com og www.scania.dk