Pressemeddelelse -

Schneider Electric udnævner Pankaj Sharma til Executive Vice President i Secure Power

Pankaj Sharma overtager Dave Johnsons rolle som Executive Vice President for Secure Power divisionen pr. 1. januar 2020.

Sharma, der i øjeblikket er Senior Vice President for Home & Business Networks i Schneider Electric, haft stor succes i Secure Power de sidste 19 år, hvor han har arbejdet med forretning, strategi, marketing og M&A i forskellige ledende roller. Senest har han ledt Schneider Electric's strategi for at hjælpe kunder og partnere med edge computing.

Med sin omfattende ekspertise vil Johnson have en støttende rolle i overgangen til ny ledelse i Secure Power, hvor han fortsætter som medarbejder og derefter som uafhængig konsulent.

”Fleksible systemer i skyen og edge er katalysatorer for den digitale verden. Det er en ære at overtage roret for Secure Power i denne kritiske tid, ”siger Sharma. "I min nye rolle vil jeg fortsætte med at fremme vores mission for at sikre, at Life is On i den digitale verden, og at vi hjælper med at skabe en bæredygtig fremtid for vores planet."

Under Dave Johnsons ledelse har Secure Power været en højtydende og førende afdeling i branchen, der leverer komplette infrastrukturløsninger til datacentre, IT-miljøer og industrielle applikationer. Johnson har stået i spidsen for flere globale funktioner, herunder strategi, marketing, forskning og udvikling, finans og HR.

"Jeg vil gerne takke Dave for hans dedikation til Schneider Electric, og jeg ved, at det er på grund af hans lederskab, at Schneider Electric er godt rustet til at lede industrien med banebrydende innovation,” siger Sharma. ”Mit mål er at fortsætte med at hæve barren i Secure Power ved at arbejde med den højest mulige energieffektivitet, pleje væksten og fortsætte med at omfavne en global og forskelligartet team-tilgang.”

• Videnskab, teknik

Vi, hos Schneider Electric, mener at adgang til energi og digitale værktøjer er en grundlæggende menneskerettighed. Vi gør alle i stand til at skabe mere med mindre, og sikrer at Life Is On for alle, overalt og altid.

Vi leverer energi- og automatiserede digitale løsninger med fokus på effektivitet og bæredygtighed. Vi kombinerer verdensledende energiteknologier, realtidsautomation, software og services i integrerede løsninger til huse, bygninger, datacentre, infrastruktur og industrien.

Vi er dedikeret til at frigøre de uendelige muligheder for et åbent, globalt, innovativt samfund, der understøtter vores meningsfulde formål og værdier.

Caroline Bülow

Pressekontakt Internal Communication Business Partner Denmark PR and Internal Communication 28 99 15 94

Benedicte Flamand

Pressekontakt Marketing Communication Manager +45 88 30 20 00