Schwarzkopf er officiel skønhedspartner ved Eurovision Song Contest i Stockholm

Pressemeddelelse   •   Jan 14, 2016 14:03 CET

Når Eurovision Song Contest løber af stablen, følges den hvert år af millioner af trofaste seere. Kombinationen af vidunderlig musik og unik og inspirerende styling, skaber fantastisk morsom og engagerende underholdning. For anden gang er Schwarzkopf, under SVTS ledelse, ansvarlig for at showet bliver komplet, gennem en holistisk tilgang til styling af artisternes hår. En spændende opgave, idet der er lige så mange individuelle behov og stilarter, som antallet af deltagende lande. Det er noget, som Schwarzkopf som skønhedsbrand er eksperter på, med sin bredde af innovative stylingprodukter. Schwarzkopf giver alle mulighed for at skabe sin egen stil, takket være en bred produktportefølje, der tilfredsstiller ethvert behov, uanset om du er en kvinde eller en mand, der står på scenen, eller om du ønsker at være den bedste udgave af dig selv i hverdagen.

– Det er med stor glæde, at vi bekendtgør, at vi fortsætter det fantastiske partnerskab mellem Eurovision Song Contest og Schwarzkopf. Eurovision Song Contest er virkelig en arena for kreativitet, hvor deltagerne har mulighed for at formidle sit formsprog i alle dele af deres optræden. At skabe og gøre artisternes visioner til virkelighed, er noget vi elsker. Med mere end 100 års erfaring af hår og styling, samt nye førende innovationer hvert år, er vi eksperter på hår og styling, siger Catarina Tosic, Nordisk Marketingchef for Henkel Beauty Care Retail.

Schwarzkopf er en af verdens førende virksomheder inden for hårfarve, hårpleje og styling. Formålet med samarbejdet er at inspirere mennesker til at turde lidt mere med sit hår, og finde sin individuelle stil.

– Med en stab af stylingeksperter, der har erfaring med at arbejde med store events i denne kaliber, hjælper vi artisterne med at give deres optræden et helhedsudtryk. Det er vores job, at sikre at håret er tip-top, og at vores stylister bringer det bedste frem i hvert eneste hår i konkurrencen, siger Klas Bellinder, der er ansvarlig for Schwarzkopf Professional, der tager hånd om stylingen under konkurrencen.

– Schwarzkopf har i årenes løb været en loyal partner til Eurovision Song Contest, og vi er begejstrede over at byde dem velkommen tilbage i 2016. Schwarzkopf er et af Europas førende brands, og igennem dette partnerskab kan vi igen lave endnu en omgang blændende shows, siger Jon Ola Sand, Executive Supervisor, Eurovision Song Contest, for European Broadcasting Union (EBU).

For mere information, kontaktes:

Tarik Belqaid
Nordic PR Manager
Henkel Beauty Care

Tel direkte: 010-480 77 14
SMS: 073-045 89 01
E-post: tarik.belqaid@henkel.com

Henkel driver forretning på verdensplan med førende mærker og teknologier inden for tre forretningsområder: Laundry & Home Care (vaskemidler og husholdning), Beauty Care (skønhedspleje) og Adhesive Technologies (lim, tætning og funktionelle coatings). Virksomheden blev grundlagt i 1876, beskæftiger ca. 50.000 medarbejdere og har en førende global markedsposition inden for såvel forbruger- som industribranchen med kendte mærker såsom Persil, Schwarzkopf og Loctite. I 2014 havde Henkel en omsætning på 16,4 milliarder euro og et justeret driftsresultat på 2,6 milliarder euro. Henkels aktiekapital med fortrinsret er noteret på DAX (det tyske aktieindeks).