SEAT fabrikken i Martorell

SEAT–fabrikker lukker, men de danske forhandlere holder fortsat åbent

SEAT har lukket sine fabrikker i Spanien midlertidigt ned for at mindske spredningen af conoravirus. SEAT-forhandlere og -værksteder i Danmark er fortsat åbne og følger myndighedernes nyeste retningslinjer.

Som de fleste andre europæiske bilproducenter har SEAT lukket sine fabrikker midlertidigt for at reducere spredningen af coronavirus (COVID-19). Det drejer sig om fabrikken ved SEATs hovedkontor i Martorell og yderligere to fabrikker i Barcelona.

Det er endnu for tidligt at sige, hvad produktionsstoppet betyder for leveringstiden på de SEAT, som kunder i Danmark har købt, men hvis leveringstiden bliver ændret, bliver man kontaktet af sin forhandler.

SEAT til omgående levering

De danske SEAT-forhandlere har stadig biler til omgående levering ved såvel køb som privatleasing.

SEATs showrooms og værksteder har fortsat åbent, og services og ydelser fortsætter som vanligt. Sundhedsstyrelsens nyeste retningslinjer i forhold til COVID-19 efterleves selvfølgelig og der vil blive udvist ekstra opmærksomhed.

Bilen kan blive hentet og bragt

De opdaterede retningslinjer betyder bl.a., at SEAT-forhandlere og -værksteder sikrer mindst fire kvadratmeter tilgængeligt gulvareal pr. kunde, og at kunderne holder behørig afstand ­– også i købssituationer – ligesom alle har adgang til vand og sæbe og eventuelt håndsprit.

Ønsker man som kunde at blive hjemme, tilbyder SEAT-værkstederne – så vidt det er muligt – at hente og bringe bilen, ligesom der er gode muligheder for at forberede køb eller privatleasing af en ny SEAT på seat.dk. F.eks. kan man “bygge” sin nye SEAT med model, motor og udstyrsniveau og bestille en prøvetur i den, når man ønsker det.

Emner

SEAT er den eneste virksomhed med komplet kapacitet til at designe, udvikle, fremstille og markedsføre biler i Spanien. SEAT er en del af Volkswagen Group, og har sit hovedkvarter i Martorell ved Barcelona. Mere end 81% af sine biler bliver eksporteret, og er til stede i mere end 80 lande og 1.700 forhandlere. I 2016 SEAT opnåede det globale salg 410,200 enheder, det højeste resultat siden 2007.

SEAT Group beskæftiger mere end 14.000 fagfolk på de tre produktionscentre - Barcelona, El Prat de Llobregat og Martorell, hvor den fremstiller den meget succesfulde Ibiza og Leon. Derudover producerer virksomheden Ateca og Toledo i Tjekkiet, Alhambra i Portugal og Mii i Slovakiet.

Det multinationale selskab har et teknisk center, der fungerer som en videns hub, der samler 1.000 ingeniører, der er fokuseret på at udvikle innovation til Spaniens største industrielle investor i forskning og udvikling. SEAT modellerne er allerede udstyret med de nyeste teknologiske tilslutningsmuligheder og er i øjeblikket engageret i virksomhedens globale digitaliseringsproces.

Følg SEAT her: