Benzinen skal du selv betale: SEAT i opgør med all inclusive

Pressemeddelelse   •   Maj 12, 2014 13:58 CEST

Benzinen skal du selv betale:

SEAT i opgør med all inclusive

Det har længe været populært i bl.a. rejsebranchen at tilbyde all inclusive, hvor alt angiveligt er betalt hjemmefra. Senest er også bilbranchen kommet med på vognen, og flere tilbyder nu all inclusive-koncepter. Men det er langt fra alle, der faktisk lever op til ’alt inklusive’. For at markere, at kunderne kun selv skal betale ejerafgift og benzin ændrer SEAT  nu navnet på sit all inclusive-koncept til KOMPLET

All inclusive – alt inklusive. Engang var det rejsebureauerne, der tilbød rejser, hvor alt ifølge reklamerne var inkluderet. Senere kom også weekendophold, restauranter og teleselskaber med det hele angiveligt inkluderet. Senest er også bilforhandlerne begyndt at tilbyde ’All inclusive’. Hos SEAT, der har tilbudt alt inklusive siden januar, vil de imidlertid gøre op med det udvandede begreb.

- Der er simpelthen for meget all inclusive, der slet ikke er inklusive alt. Vi er bange for, at kunderne efterhånden tror, at all inklusive begrænser sig til finansiering og en service-aftale. Det er nemlig ikke tilfældet. Når vi taler alt inklusive hos os, så er det eneste kunden selv skal sørge for ejerafgiften og benzinen. For at gøre opmærksom på forskellen har vi besluttet at sløjfe all inklusive-navnet og lancere SEAT KOMPLET, udtaler Jesper Stoltenberg-Mathiesen, direktør i SEAT Danmark.

Ny bil for under 1.500 kroner – ekstra billig forsikring

Ved at kombinere det bedste fra leasing med de fordele, der er ved at eje selv, kan SEAT nu tilbyde én komplet bilpakke. Med SEAT Komplet bliver det således muligt at finansiere bil, fuld service, alle reparationer og en attraktiv forsikring i en og samme pakke til 1.465 kroner per måned, hvis der vælges en eksisterende lagerbil (normalpris kr.  1.525). Og så får man samtidigt adgang til en yderst attraktiv forsikringspris.

- Der er en stigende tendens til, at bilkøbere ønsker én samlet pakke, hvor det er gjort så nemt og billigt som muligt ikke bare at eje bilen, men også at bruge den, så man kender sine udgifter i årene frem. Det er derfor, vi tilbyder en samlet all inklusive-pakke med finansiering af bilen, service og reparation samt ikke mindst en fordelagtigt – og billig – forsikring. Man kan faktisk få en ny bil inklusive alt for ca. 1.500 kroner om måneden med vores nye tiltag, siger udtaler Jesper Stoltenberg-Mathiesen.

Billig kasko til unge

Udover at tilbyde fordelagtige priser i én samlet løsning, så giver SEATs nye tiltag også yngre bilkøbere mulighed for at få en kaskoforsikring med i købet, der ikke flår deres budget i stykker.

- Vi har mulighed for at give de helt unge bilister – som bl.a. vores Mii appellerer til – priser på deres forsikring, der ikke slår dem helt ud, inden de overhovedet er kommet i gang med deres første bil, siger Jesper Stoltenberg-Mathiesen.

Bilister mellem 18 og 21 år kan således få en fuld kaskoforsikring med en selvrisiko på 10.000 kroner fra 645 kroner månedligt, mens det for bilister over 21 år koster 332,50 månedligt. Selvrisikoen falder jo ældre billisten bliver, og allerede ved 26 år falden selvrisikoen til kr. 7.500, og endelig ved 30 år er selvrisikoen blot kr. 5.000.

Alle SEAT-modeller fås med KOMPLET. Den variable rente på finansiering ligger pt. på 2,95 procent, service-og reparationsaftaler fra 199 kroner per måned og forsikring fra 322,50 kroner månedligt.

Se priser på seat.dk og læse mere om SEAT Komplet.

PRISEKSEMPLER

SEAT Komplet - priseksempler: (baseret på en variabel rente på 2,95 procent, 20% i udbetaling (min. kr. 20.000) og 36 måneders serviceaftale (inkl. 15.000 km per år) og en bilkøber på 22 år)

SEAT Mii lagerbiler (model 1,0 60HK Reference 3-dørs) 1.465 kroner

SEAT Mii (model 1,0 60 HK Reference 3-dørs) 1.525 kroner per måned.

SEAT Ibiza (model1,2 60 HK 5-dørs) fra 1.907 kroner per måned.

SEAT Leon ST (stationcar 1,2 TSI 86 HK Essence) fra 2.712 kroner per måned.

De danske SEAT forhandlere står klar til at fortælle mere om SEAT Komplet samt den attraktive forsikring for alle.

SEAT er den eneste virksomhed i branchen med komplet kapacitet til at designe, udvikle og fremstille biler i Spanien – nærmere bestemt Barcelona.

I Danmark har SEAT i Danmark besluttet at gå en anden vej med sin markedsføring end den rene promovering af modeller og pris. SEAT i Danmark har sat Kør Smukt i gang, der er en opfordring til alle bilister om at se sig selv i bakspejlet og bidrage til, at det at køre bil bliver en god oplevelse for os alle.

Følg SEAT her: