​Ny SEAT Leon på markedet med attraktiv privatleasing

Pressemeddelelse   •   Mar 08, 2017 15:06 CET

Ny SEAT Leon er på gaden over hele Danmark

Den nye SEAT Leon er netop blevet præsenteret af SEAT, og den opdaterede, populære familiebil har ikke kun meget at byde ind med, når det kommer til køreglæde. Også økonomisk er SEAT Leon et attraktivt valg med en skarp pris på privatleasing fra kun 2.499 om måneden.

Danskerne er blevet meget opmærksomme på muligheden for at privatlease, når de er på jagt efter en ny bil. Det mærker de hos SEAT, hvor de netop har haft øget fokus på denne del i forbindelse med lanceringen af den nye SEAT Leon, der blev præsenteret i forårets første weekend.

Med opgraderet design og øget køreglæde er den nye SEAT Leon et attraktivt bud på en ny familiebil. Og derfor er der også stor opmærksomhed omkring det nyeste medlem i SEAT-familien, forklarer Jesper Stoltenberg-Mathiesen, direktør i SEAT Danmark.

- SEAT Leon har i mange år været populær i Danmark, og den nye model tiltrækker igen stor opmærksomhed. Det oplevede vi til vores Danmarkspremiere 3.-4. marts, og derfor glæder det os, at vi nu også er yderst konkurrencedygtige, når det kommer til privatleasing, forklarer Jesper Stoltenberg-Mathiesen og fortsætter:

- Privatleasing på den nye Leon passer til de danske bilkøbere, der i stadig højere grad efterspørger en gennemsigtig pris uden overraskelser, når de køber bil. Derfor er privatleasing blevet så populært, fordi man kender prisen for fx de kommende tre år. Her kan SEAT Leon tilbyde skarpt design, køreglæde og plads til hele familien til en billig månedlig ydelse.

Nyt design – samme kvalitet

Den netop lancerede udgave af Leon er blevet designet og produceret på SEAT-fabrikken i Barcelona, hvor fokus har været på at bygge videre på designarven samt forbedre sikkerheden og infotainment-systemet. Således kommer SEAT Leon med nye for- og baglygter, ligesom fronten er blevet mere strømlinet.

Indvendigt er der i designet inkorporeret høj komfort med eksempelvis aircondition i selv den billigste model. Sikkerhedsmæssigt er der mulighed for at tilknyttet et væld af køreassistenter som vognbaneassistent samt kø- og parkeringsassistent.

- SEAT Leon har i den grad taget et skridt ind i fremtiden med de mange opgraderinger, som sikrer familien en sikker bil og masser af køreglæde. Og med privatleasingspriserne er det tilmed muligt at sammensætte den Leon, der passer lige præcis til ens families behov, uden det får budgettet til at kollapse, siger Jesper Stoltenberg-Mathiesen, direktør i SEAT Danmark.

Den nye SEAT Leon fås i en 5-dørs udgave, der med privatleasing starter fra 2.499 kroner om måneden for en Reference-model inkl. 15.000 kilometer og med en udbetaling på kun 10.000 kroner. Stationcar-modellen SEAT Leon ST starter fra 2.599 om måneden for en Reference-model inkl. 15.000 kilometer og ligeledes med en udbetaling på kun 10.000 kroner.

Den nye SEAT Leon er allerede tilgængelig via privatleasing hos den lokale SEAT-forhandler.

SEAT er den eneste virksomhed med komplet kapacitet til at designe, udvikle, fremstille og markedsføre biler i Spanien. SEAT er en del af Volkswagen Group, og har sit hovedkvarter i Martorell ved Barcelona. Mere end 80% af sine biler bliver eksporteret, og er til stede i mere end 75 lande. I 2016 SEAT opnåede det globale salg 410,200 enheder, det højeste resultat siden 2007.

SEAT Group beskæftiger mere end 14.000 fagfolk på de tre produktionscentre - Barcelona, El Prat de Llobregat og Martorell, hvor den fremstiller den meget succesfulde Ibiza og Leon. Derudover producerer virksomheden Ateca og Toledo i Tjekkiet, Alhambra i Portugal og Mii i Slovakiet.

Det multinationale selskab har et teknisk center, der fungerer som en videns hub, der samler 1.000 ingeniører, der er fokuseret på at udvikle innovation til Spaniens største industrielle investor i forskning og udvikling. SEAT modellerne er allerede udstyret med de nyeste teknologiske tilslutningsmuligheder og er i øjeblikket engageret i virksomhedens globale digitaliseringsproces.

Følg SEAT her: