PowrSpray: Udfører sprøjteopgaver hurtigere

Pressemeddelelse   •   Apr 29, 2016 18:09 CEST

For at imødekomme den stadig strengere miljølovgivning har John Deere udviklet PowrSpray, en løsning til højt specificerede sprøjter, som er designet specielt til maskinstationer og store planteavlsbedrifter.

PowrSpray gør det hurtigere at fylde tanken og muliggør en øget væskemængde, hurtigere doseringskontrol og forbedret sprøjtenøjagtighed. Systemet er i sidste ende med til at reducere vedligeholdelses- og driftsomkostningerne samt minimere stilstandstiden.

PowrSpray har to hydraulikdrevne pumper. Den første pumpe fylder sprøjten med en hastighed på op til 1.200 l/min., selv mens traktorens motor kører i tomgang, hvilket mindsker brændstofforbruget og støjniveauet under påfyldningen. Den anvendes også til at spæde den anden sprøjtepumpe, som har en hastighed på 750 l/min. (alternativt 1.000 l/min.). Denne pumpe er udstyret med Direct Rate Control, hvilket sikrer hurtigt skift af dosering og maksimal sprøjtenøjagtighed, idet væskemængden reguleres fra minimum til maksimum på under 3 sekunder. Den høje fleksibilitet er af afgørende betydning, når traktoren kører ind på eller ud af forageren. Desuden forbedrer Direct Rate Control sprøjtenøjagtigheden, som skal opfyldes ved variabel dosering, hvor der kan være tale om store ændringer.

Endelig giver Direct Rate Control i kombination med systemets intelligente hydrauliske styring mulighed for, at sprøjtningen kan foregå helt uafhængigt af traktormotorens o/min. Alt afhængigt af traktorens motor- og transmissionsindstillinger giver systemet mulighed for drift ved lavt omdrejningstal og dermed reduceret brændstofforbrug.

PowrSpray-systemet fås til trailersprøjter i R900i-serien og tankstørrelser på 4.400, 5.200 og 6.200 liter. PowrSpray indeholder som standard automatisk påfyldning, Auto Agitation Intensity*-styring, Power Agitation** og det enestående Auto Dilute-rensesystem. Maskiner i R900i-serien med PowrSpray kan desuden udstyres med John Deeres automatiske sektionskontrol og det automatiske bomnivelleringssystem BoomTrac, der fås som ekstraudstyr.

*omrøringen af tankindholdet reduceres, efterhånden som væskeniveauet i tanken falder
**maksimal omrøring ved blandinger, der er svære at opløse

Semler Agro er Danmark største John Deere forhandler

Vi beskæftiger mere end 150 topprofessionelle og højtuddannede medarbejdere, som tilbyder alle nuværende og nye John Deere kunder en meget stærk og effektiv service og rådgivning.

Ved at indsende kommentaren accepterer du, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med Mynewsdesks privatlivspolitik.