Semler Agro omstrukturerer forretningen til fremtidens landbrug

Pressemeddelelse   •   Feb 27, 2018 11:48 CET

Maskinforretningen Semler Agro tilpasser forretningen, så fremtiden byder på flere servicevogne, der hele tiden er tæt på landmændenes hverdag og hurtigt kan rykke ud. Det betyder, at der i løbet af 2018 bliver gennemført en sammenlægning af filialer og oprettelse af nye akut-værksteder.

Semler Agro rykker endnu tættere på landmændenes forretning. I dag iværksætter Semler Agro en omstrukturering, der gør virksomheden i stand til at yde den bedste service tættere på landmændenes hverdag. Det betyder, at filialen i Holbæk flytter til Næstved, mens tre filialer – Viborg, Bredebro og Mejlby – flyttes og ændrer status til akut-værksteder, som bliver lokaliseret vest for Viborg, omkring Rødekro og Støvring.

- Landbruget forandrer sig hele tiden, og det stiller krav til en virksomhed som Semler Agro. Vi er til stede mange steder i Danmark med fysiske filialer, men vi ved, at vi for at kunne være den bedste samarbejdspartner skal have endnu flere hjul under vores forretning. Derfor gennemfører vi en række ændringer, der gør, at Semler Agro også tilbyder den bedste service til landmændene mange år frem, forklarer Morten Buus, CEO for Semler Agro, og forsætter:

- Vi kommer i højere grad til at møde landmændene på deres marker frem for i vores filialer. Allerede i dag har vi 85 GPS styrede servicevogne på vejen og en vagtordning på både reservedele og service, så vi altid er klar til at løse akutte problemer. Det er ikke længere det vigtigste, hvor vi fysisk holder til, for vi er altid på landevejen tæt på landbruget og landmændene.

Samler kræfter og kompetencer

Foruden ændringen af de fysiske filialer fortsætter Semler Agro arbejdet med at samle reservedelslagrene i deres regionale hovedcentre. Det betyder, at lagrene fra de berørte filialer flyttes til et af de tre hovedcentre i Næstved, Vejrup eller Brønderslev. Samtidig samles alle fællesfunktioner i Vejrup-afdelingen.

I alt bliver 59 medarbejdere berørt af omstruktureringen. Alle bliver tilbudt en arbejdsplads i eksisterende filialer eller de nye akut-værksteder.

- Semler Agros succes afhænger af, at vi kender landbruget, og har en medarbejderstab med Semler Agro-DNA. Vores medarbejdere på de berørte filialer besidder netop dette, og derfor tilbyder vi også alle at flytte med videre til vores andre filialer, siger Morten Buus.