Rabat hos Shell til mere end 185.000 LIC-medlemmer

Pressemeddelelse   •   Dec 11, 2013 15:00 CET

Nyt samarbejde mellem Shell og indkøbsforeningen LIC giver mere end 185.000 medlemmer fast rabat, når de handler brændstof, bilplejeprodukter, bilvask og kioskvarer hos Shell med deres LIC MasterCard.

Siden 1960 har titusinder af danske familier sparet penge på det daglige forbrug via deres medlemsskab af indkøbsforeningen LIC. Nu giver et nyt samarbejde mellem Shell og LIC endnu flere fordele for de mere end 185.000 danskere, som i dag har et medlemsskab i LIC.

Fra 1. januar 2014 kan alle indehavere af et LIC MasterCard nemlig få fast rabat på 1,5 pct. på alle indkøb, de foretager på Shells 306 stationer i Danmark. Rabataftalen gælder naturligvis for optankning af diesel og benzin, men også de såkaldte convenience-varer, mad, drikke, bilvask og bilplejeprodukter til bilen kan købes med fast rabat ved betaling med LIC MasterCard. Besparelsen svarer f.eks. til en rabat på 18 øre per liter ved en benzinpris på 12 kr.

”Vi glæder os til et spændende samarbejde med en stor og anerkendt indkøbsforening som LIC. Shell har mere end 100 års tradition for at tilbyde højkvalitetsprodukter, hvad angår brændstof og vedligehold af bilen. Men også når det gælder en hurtig bid mad eller en god kop kvalitetskaffe til turen, har vi meget at byde på. Nu ser vi frem til at byde rigtig mange af LICs medlemmer velkommen som faste kunder hos Shell,” siger Maria Beck-Tange, retail-direktør i Dansk Shell.

Forbrugere, som handler med deres LIC MasterCard får automatisk fratrukket rabatterne på alle køb hos Shell på deres næste kreditkortfaktura. De skal altså ikke selv aktivt gøre noget, ud over at ’svinge’ deres LIC MasterCard, for at handle med rabat hos Shell.

“Shell er det perfekte match for os og vores forening. Aftalen med Shell er i tråd med vores strategi om løbende udvikling og forbedring af rabatter til vores medlemmer. Med medlemmer over hele landet er det vigtigt for LIC med den bedst mulige geografiske dækning og med Shells mere end 300 stationer i Danmark får vi adgang til netop dette. LIC er i markedet for rabatter, og vi er stolte over Shell vil være en del af det,” siger Erik Østergaard, adm. direktør, LIC

LIC tilbyder i forvejen en lang række medlemsfordele, når det handler om indkøb af kvalitetsvarer med rabat.

Om LIC

LIC er en dansk/svensk medlemsejet, økonomisk forening, der har som formål at give medlemmerne fordelagtige priser på varer og tjenester. Foreningen blev grundlagt for lærere, men har i de senere år udvidet sit fokus til også at inddrage andre grupperinger. LIC tilbyder i dag en lang række fordele og rabatter til dets medlemmer og arbejder løbende på fortsat udvikling af fordele og tilbud.

Der er 320 Shell servicestationer i Danmark. Heraf 63 Shell/7-Eleven, 111 selskabsejede, 70 ubemandede Shell Express stationer og 62 forhandlerejede stationer under navne som Shell eller Select. Dertil kommer 14 CRT-anlæg til lastbiler, busser og anden tung transport. Shell tilbyder en bred vifte af brændstoffer - fra 99 oktan Shell V-Power over Shell FuelSave Blyfri 95, Shell 92 oktan til Shell FuelSave Diesel.