Shell indfører gammeldags service

Pressemeddelelse  •  2011-05-11 14:46 CEST

I starten af maj indledte Shell et stort forsøg, der vil afdække danske bilisters smag for gammeldags service på tankstationen. På 18 servicestationer fra Bornholm til Aalborg vil bilister i tre måneder få hjælp til optankning, rudevask samt tjek af olie- og sprinklervæske.

Tilbuddet om gammeldags service er døbt Shell Tank Service. Og tager danske bilister vel imod den personlige service, vil flere af Shells godt 200 bemandede servicestationer i Danmark indføre hjælp til basal bilpleje og tankning på tankstationernes forplads.

”Med Tank Service går vi mod strømmen i et marked, hvor der kommer stadig flere ubemandede tankstationer til. Konkurrencen blandt brændstofselskaberne er intens, og kunderne har ikke altid let ved at skelne et selskab fra et andet. Vi ønsker at skille os ud ved at give kunderne en gennemført god oplevelse, når de besøger vores stationer,” siger Mads Hummelmose, direktør for Shells servicestationer i Danmark.

De 18 servicestationer, der deltager i forsøget, tilbyder Tank Service alle hverdage i dagtimerne. I alt tilbyder Shell 37 timers personlig service på forpladsen om ugen. Men da der er tale om et forsøg, kan tidsrummet variere fra station til station - afhængigt af kundernes behov og tilbagemeldinger.

Forsøget med at genindføre personlig betjening ude ved benzinstanderne er inspireret af Shell i Tyskland. Her tilbyder 1.200 Shell servicestationer i dag hjælp til at tanke bilen og til rudevask, olietjek, m.m.

Tilbud om service

Shell Tank Service er et tilbud til bilister, som altså fortsat kan vælge selv at klare optankning mm. Også betalingen for den ekstra service er frivillig. Bilister, som takker ja til hjælpen får udleveret en kupon. Efter eget valg kan de aflevere kuponen ved kassen, når de betaler i butikken. Der bliver så lagt 10 kroner til regningen.

”Erfaringer fra Tyskland, hvor man har haft service på forpladsen i syv år, viser, at 95 procent vælger at betale for den ekstra service. Om danskerne er villige til at betale lidt for personlige service, finder vi nu ud af. Men vi tror på, at mange har er et behov for en anderledes serviceoplevelse på tankstationen, som ikke bliver opfyldt nogen steder i dag,” siger Mads Hummelmose.

En oversigt over de 18 Shell servicestationerne som tilbyder Shell TankService kan findes på:

Shell beskæftiger cirka 500 medarbejdere i Danmark fordelt på Shell-huset i Nærum nord for København og raffinaderiet i Fredericia. Hertil kommer 2.300 ansatte på Shells servicestationer.

Der er 315 Shell servicestationer i Danmark, heraf 63 Shell/7-Eleven, 65 forhandlerejede, 132 forpagtede og 55 ubemandede Shell Express stationer. Shell tilbyder en bred vifte af brændstoffer - fra 99 oktan Shell V-Power over Shell FuelSave Blyfri 95, Shell 92 oktan til Shell Diesel Extra.

På verdensplan beskæftiger Shell cirka 93.000 medarbejdere i 90 lande. Her er selskabet involveret i bl.a. olie- og gasudvinding, produktion og salg af benzin og diesel samt udvikling af biobrændsel og flydende naturgas. I alt har Shell 43.000 servicestationer i verden og sælger cirka 145 mia. liter brændstof om året. Læs mere på www.shell.com.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom