En vaskeægte vaskemaskine

Pressemeddelelse   •   Dec 04, 2013 12:06 CET

Brugervenlig, effektiv og miljørigtig. Det er nogle af de egenskaber, der karakteriserer den ultimative vaskemaskine. Forbrugermagasinet TÆNK har netop kåret de to bedste vaskemaskiner på det danske marked. En af testvinderne er en vaskemaskine fra Siemens, der særligt udmærker sig ved sin brugervenlighed og sin automatiske sæbedosering.

For de fleste danskere er vaskemaskinen en uundværlig hjælper i hjemmet. Derfor er det vigtigt at have en god og effektiv maskine, der kan tilgodese den moderne families behov. I dag skal en god vaskemaskine nemlig ikke bare vaske tøjet rent – den skal være brugervenlig og ikke mindst miljørigtig.

Derfor er det også de parametre, som forbrugermagasinet TÆNK har testet ud fra for at kåre de bedste vaskemaskiner på det danske marked. Ud af i alt 40 maskiner af forskellige mærker og prisklasser er Siemens vaskemaskine WM16Y890DN kåret til ”Bedst i Test”.

Tilpasser vandforbruget til mængden af tøj
Et af de vigtigste succeskriterier for en vaskemaskine er, at den effektivt kan fjerne snavs og pletter fra vasketøjet, og dette klarer næsten alle vaskemaskiner i TÆNKs test med flotte resultater. Men en moderne vaskemaskine skal også være økonomisk for familien, og derfor er maskinens el- og vandforbrug afgørende. Mange af de testede vaskemaskiner har en funktion, der tilpasser vandforbruget til mængden af vasketøj i tromlen. For at spare på både strøm og vand er det dog ifølge TÆNK altid en god idé at fylde maskinen helt op med tøj.

Brugervenlighed til en travl hverdag
Brugervenligheden spiller ligeledes en stor rolle for kvaliteten af en vaskemaskine, og her er de to testvindere helt i top. Vaskemaskinen fra Siemens får i TÆNKs test point for at være nem og intuitiv at bruge takket være designet med det store display og de let håndterlige knapper. Flere producenter har efterhånden lanceret systemer, hvor vaskemaskinerne selv doserer sæben alt efter, hvor meget tøj der er i tromlen, og hvor beskidt det er. Siemens har  det mest brugervenlige system - I-dos systemet, hvilket er både effektivt og nyttigt i en travl og hektisk hverdag.

Produktnavn og vejledende pris:

WM16Y890DN - Vejl. pris kr. 13.895,00

For yderligere information, kontakt venligst:

Trine Skovgaard, PR-koordinator
Email: ts@primetime.dk