Siemens freeInduction har det hele bortset fra grænser

Pressemeddelelse   •   Jul 10, 2012 14:53 CEST

Den nye Siemens freeInduction er en grænseløs kogesektion, som automatisk registrerer gryder og panders størrelse, form og placering. Foruden den grænseløse kogezone har freeInduction et smart og moderne design, der matcher den innovative induktionsteknologi.

Placér din gryde, hvor du vil

På en almindelig kogesektion skal gryder og pander placeres inden for de afgrænsede kogezoner, men med Siemens freeInduction kan du placere gryden, lige hvor du vil, og hvis den flyttes, følger temperaturen med. Du kan let styre hver gryde for sig på det smarte betjeningspanel.

48 innovative mikromoduler gør det muligt

Den nye mikromodul-teknologi under kogepladens glaskeramiske overflade består af 48 induktionsspoler - modsat en traditionel kogeplade, som normalt har fire induktionsspoler. Det betyder, at du nu kan lave mad med induktion på hele overfladen, fordi spolerne automatisk registrerer grydernes størrelse, form og placering. Via magnetisk detektion benyttes kun de induktionsspoler, som er i berøring med gryden. Det skaber en stor grænseløs kogeflade, så gryder og pander i alle størrelser kan placeres efter eget ønske.

Den smarte touchscreen husker for dig

Kogepladen har en letanvendelig berøringsfølsom TFT skærm, der viser, hvor gryder og pander er placeret. Hvis du flytter eller drejer på en gryde eller pande vises det på skærmen, og den intelligente kogeplade husker og flytter den sidst indstillede temperatur til næste position. Hver pande eller gryde kan aktiveres og styres individuelt via separate faktorer som effektniveau, booster og timer.

Undgå fastbrændt mad

Glasoverfladen på Siemens freeInduction opvarmer panden ekstremt hurtigt, hvilket også medfører et mindre energiforbrug end ved en traditionel kogeplade. Da varmen overføres direkte til gryden, er der meget lidt energi, der går til spilde og risikoen for at spildt mad brænder fast og efterlader vanskelige pletter er dermed meget lille.

Produktnavn Artikelnr Vejl. pris Induktionskogeplade med freeInduction EH 875KU11E 36.295 kr

Billeder til pressemeddelelsen kan hentes fra Siemens billedarkiv: www.siemens-home.dk

bildnummer: B0005147, B0005146, B0005145, B0005153