Siemens Hvidevarer går online

Pressemeddelelse   •   Sep 11, 2014 11:59 CEST

På IFA messen 2014 i Berlin præsenterer Siemens de første hvidevarer, der kan forbindes direkte med smartphone eller tablet.

De analoge og digitale verdener fusionerer og er efterhånden blevet en accepteret del af hinanden. I dag ejer 67 procent af alle voksne danskere en smartphone, og 44 procent af alle husstande har en tablet. At være online er blevet en fast del af hverdagen, og nu tilslutter de første Siemens hvidevarer sig den private, digitale infrastruktur. Ovne, dampovne og opvaskemaskiner fra Siemens nye iQ700-serie går online på IFA messen 2014.

Hvidevarerne kan selvfølgelig bruges som før direkte via betjeningspanelet, men nu også via smartphone og tablet, som bliver forbundet via WLAN. Det eneste man skal bruge er Home Connect-app’en, som kan downloades gratis fra iTunes og App Store. iOS-versionen vil være tilgængelig fra når de første “online” hvidevarer lanceres i fjerde kvartal af 2014. Android-versionen vil være tilgængelig fra foråret 2015.  Home Connect er en standard-app, som også kan tilsluttes hvidevarer fra andre brands, så man let kan styre alle hvidevarer fra samme kontrolcenter uanset, hvilket brand produktet er fra.

Meget mere end en fjernbetjening
Home Connect-app’ens funktioner er skræddersyet til alle Siemens interaktive hvidevarer. App’en indeholder udover en fjernbetjening også en digital kogebog med indkøbslister og opskrifter, som ovnen kan indstilles specielt efter for at opnå det bedste resultat. Den indeholder desuden instruktioner, billeder, videoer samt tips og tricks til, hvordan man burger de enkelte hvidevarer.

Sikkerhed har højeste prioritet
Forbrugere, der køber de nye hvidevarer i iQ700-serien, vil også kunne opleve Siemens høje sikkerhedsforanstaltninger. Home Connect-app’en er certificeret for data-beskyttelse og sikkerhed af TÜV Secure IT. App’en bliver jævnligt testet mod hacker-angreb for at garantere maksimal sikkerhed. Bliver en smartphone eller tablet stjålet eller tabt, kan alt data blive slettet med fjernadgang. Og selvfølgelig er alle Siemens apparater udstyret med børnelås, ligesom app’en også indeholder indstillinger med børnelås.

Tilslutningsfunktionerne, der gør de nye produkter i iQ700-serien kompatible med smartphone og tablet lanceres i Tyskland og Østrig i december 2014. Teknikken forventes lanceret i resten af Europa og Danmark inden for de kommende par år.

For mere information om Siemens Hvidevarer, besøg www.siemens-home.com

Klik her for high-res fotos

For mere information, kontakt venligst:

Siemens Danmark

Siemens Home Appliances er en del af BSH Home Appliances Group, som er Europas førende producent af hvidevarer. Siemens - som blandt andet har udviklet pacemakeren, vindmøller og designet Mars-robotter til NASA - tilbyder fremtidens hvidevarer. Det, som kendetegner Siemens’ produkter, er de veludviklede og intelligente funktioner kombineret med et æstetisk og tidløst design. I Siemens produktsortiment findes alt til det moderne hjem, herunder ovne, kogeplader, emhætter, espressomaskiner, køleskabe og frysere. Omsætningen for BSH Home Appliances AB i Norden var i 2013 3,5 milliarder DKK. For yderligere information: www.siemens-home.dk