Siemens lancerer intelligent vaskemaskine

Pressemeddelelse   •   Okt 15, 2010 11:34 CEST

Fremtidens vaskemaskine er her! Siemens IQ 700 i-Dos har et nyt automatisk system, der selv identificerer tekstiltype og mængde af snavs, og som selv sørger for dosering af vaskemiddel i op til 24 vaske. Trods den meget avancerede teknik, er den let at bruge – en vaskemaskine der vasker efter dine individuelle behov.

Når man vasker, er det ofte svært at afgøre, hvor beskidt vasketøjet er, og hvor meget vaskemiddel man skal bruge. Men med i-Dos’ automatiske doseringssystem slipper du for selv at skulle bedømme hvor beskidt vasketøjet er, og opmåle vaskemiddel. Systemet identificerer hvilke tekstiler dit tøj består af, og doserer herefter den rette mængde vaskemiddel, så dit tøj får den rigtige behandling, hvor snavset forsvinder, uden at tøjet bliver slidt op. Takket være doseringssystemet og to automatiske vaskeprogrammer, aflaster du miljøet og slipper for at bruge for meget tid og energi på at vaske tøj.

i-Dos doserer selv

Med i-Dos’ revolutionerende doseringssystem behøver du aldrig mere være usikker på, hvad der er den rette mængde vaskemiddel, eller komme til at over- eller underdosere. Systemet måler på millimeteren den optimale mængde vaskemiddel, dit tøj behøver. Maskinen kan indeholde vaskemiddel til en måneds forbrug til en husstand på fire personer, altså cirka 24 vaske. Der kan anvendes to forskellige flydende vaskemidler, en for hvidvask og en for kulørt vask, alternativt et vaskemiddel og et skyllemiddel. Hvis det er nødvendigt, kan du slukke for det automatiske doseringssystem, og dosere manuelt.

i-Dos identificerer dit vasketøj

Helt automatisk er i-Dos klar over, hvad det er du fylder i vaskemaskinen. Tøjet bliver identificeret på, hvor beskidt og hvilken tekstiltype det er, hvorefter vaskeprocessen håndteres automatisk. Tid, temperatur, vandmængde, ekstra tilførsel af vaskemiddel og antal skylninger tilpasses derefter i de to automatiske programmer; et for bomuld og syntetisk tøj og et andet for mere skrøbelige tekstiler. i-Dos bidrager til et renere miljø takket være den optimale og tilpassede vasketeknik: Fordi i-Dos doserer vaskmidlet præcist, kommer du aldrig til at overdosere mængden af vaskemiddel, hvilket blandt andet betyder store vandbesparelser. Derfor indgår maskinen i Siemens eco PLUS-sortiment.

Billeder til pressemeddelelsen kan downloades fra Siemens billedarkiv: www.siemens-home.dk, rubrik ”Billedarkiv”, billednummer: 4792, 4793, 4794, 4795 og 4796.

Produktnavn                             Artikelnr            Vejledende pris

Siemens IQ 700 i-Dos            WM 16S870DN            11.795 kr.

For mere information omkring Siemens IQ 700 i-Dos, se www.siemens-home.dk

Helle Jakobsen, Star Public Relations, tlf.: 72 11 21 40, e-mail: helle.jakobsen@starpr.dk