Siemens modtager 54 prestigefulde designpriser

Pressemeddelelse   •   Jun 21, 2011 15:47 CEST

På årets første fem måneder har Siemens vundet sammenlagt hele 54 eftertragtede priser i bl.a. de prestigefulde designkonkurrencer red dot Design Awards og iF Design Awards. Priserne bekræfter endnu engang, at Siemens produkter har en stærk profil med tidløst, funktionelt og æstetisk design.

Stilrent og tidløst

Siemens designere arbejder med flere forskellige designaspekter for at skabe såvel æstetiske som funktionelle husholdningsprodukter. Udover arbejdet med at definere farve og form, bruges der meget energi på at finde de helt rigtige materialer og lyskilder til produkterne. Samtlige Siemensprodukter kendetegnes af et geometrisk formsprog og et stilrent og tidløst design, så de enkelte produkter passer sammen. Siemens arbejder altid under devisen ”form følger funktion”.

Et eksempel er emhætten LC 91BB550, som fik en udnævnelse på iF design award 2011. Designet er typisk Siemens, med det rustfrie stilrene ydre og det klassiske sorte Siemens bånd. Emhætten passer perfekt sammen med andre køkkenprodukter i Siemens brede sortiment.

”Vi er meget beærede over alle de 37 iF design awards, de 15 red dot awards og de 2 Interior innovation awards vi har fået dette forår. Det er et bevis på, at alle de satsninger vi har lavet, er lykkedes. Dette inspirerer os naturligvis også til fortsat at udvikle vores design og formsprog”, siger Tilda Björkman, Brand Manager for Siemens.

Af de 54 prisvindende modeller findes 25 i det nordiske sortiment. Se dem alle her: http://www.siemens-home.dk/konsumenttester-och-designpriser.html

Siemens ser fremad

Teknikken stormer frem, og et aspekt der vil blive meget vigtigere i fremtiden, er brugergrænsefladen på produkterne. For forbrugeren skal det være lige så let at håndtere og forstå, hvordan et husholdningsapparat fungerer, som det er at forstå de nyeste mobiltelefoner. Siemens designafdeling arbejder derfor intensivt med at udvikle tydeligere og mere pædagogiske displays og brugergrænseflader.

Mød Gerhard Nüssler

Siemens designchef Gerhard Nüssler vil være at finde på den vigtige IFA-designmesse i Berlin for at fortælle mere om, hvordan Siemens arbejder med design. I løbet af messen, som foregår i september måned 2011, vil der også være mulighed for at gennemføre interviews.

For mere information om Siemens forskellige produkter, se www.siemens-home.dk

Se vedhæftede eksempler på billeder. Billlederne kan hentes fra www.siemens-home.dk/billedarkiv

Billednummer: 4792, 4794, 4795, 4977, 4978, 4979, 4980, 4981.

Helle Jakobsen, Star PR Group, tlf.: 72 11 21 40, e-mail: helle.jakobsen@starprgroup.com