Siemens opvaskemaskiner toptestet for tredje år i træk

Pressemeddelelse   •   Jul 03, 2012 12:00 CEST

Siemens opvaskemaskiner er endnu en gang blevet belønnet med topplacering i TÆNK’s seneste test af opvaskemaskiner (Maj 2012). Det betyder, at det er tredje år i træk, at Siemens opvaskemaskiner bliver toptestet. I 2010 fik Siemens bedst i test i TÆNK’s test af opvaskemaskiner.* I 2011 var det tid igen, der fik Siemens ”bedst i test” af Testfakta.**

Om testen

”Denne opvaskemaskine SN 45M205SK fra Siemens kan anbefales uden forbehold. Den har et lavt energi- og vandforbrug uden at det går ud over evnen til at vaske servicet helt rent og tørre det igen. Brugervenligheden er desuden god.” Skriver TÆNK på www.taenk.dk

Testen er udført på 24 opvaskemaskiner med en standardbredde på 60 cm. Maskinerne er fyldt med beskidt service og testet på to programmer.

Opvaskemaskinerne er testet ved at fylde dem med 98 stykker service. Glas, kopper, tallerkener, bestik, plasticbokse, potter og pander er blevet gjort beskidt med kød, æg, spinat, havregryn, tomat juice, te og mælk og derefter tørret.

Bedst i test maskinen SN 45M205SK er en 60 cm opvaskemaskine der rummer 13 standard kuverter. Blandt de fem opvaskeprogrammer findes autoprogrammet, det ene af de to testede programmer, der registrerer, hvor snavset opvasken er og tilpasser mængden af vand samt temperaturen. Ud over det har opvaskemaskinen funktionen varioSpeed som gør, at du kan vaske op på den halve tid med samme gode opvaske- og tørreresultater.

For tredje år i træk.

For tredje år i træk kommer Siemens hjem med topkarakterer. Fælles for de sidste tre års toptestede opvaskemaskiner er, at de alle tilhører Siemens energieffektive eco PLUS sortiment. Desuden er produkterne premium produkter, når det kommer til design, ydeevne og innovative funktioner. Noget som tilsammen bidrager til vores gode testresultat.

*SN 45M203SK, TÆNK 17/9-2010 på www.taenk.dk

**SN 45M206SK, Testfakta 16/9 2011 www.testfakta.se

Prisinformation:

Siemens opvaskemaskine SN 45M205SK koster kr. 6.995,00

Billeder kan hentes fra Siemens billedarkiv: www.siemens-home.dk/billedarkiv, billednummer: B0003886