Sikkerhedsmeddelelse vedrørende Siemens tørretumblere. Tørretumblere vil blive repareret uden beregning

Pressemeddelelse   •   Sep 10, 2014 11:11 CEST

Potentiel brandfare: Et begrænset antal tørretumblere kan, i yderst sjældne tilfælde, begynde at brænde. Forbrugere anmodes om at kontrollere Siemens tørretumblere fremstillet i 2002.
Gratis reparation udbedrer problemet

Ballerup, 10.09.2014 – BSH Hvidevarer A/S anmoder alle kunder, som ejer en Siemens tørretumbler fremstillet i 2002, om at kontrollere, om deres maskine er blandt dem, der er omfattet af denne sikkerhedsmeddelelse. Et begrænset antal tørretumblere fremstillet i perioden fra januar til maj 2002 kan muligvis, på grund af en defekt elektronisk komponent i kontrolpanelet, overophede, hvilket - i yderst sjældne tilfælde - kan medføre en potentiel brandfare. En gratis reparation, udført hjemme hos forbrugeren af en servicetekniker, udbedrer problemet helt og holdent. Indtil reparationen er udført, bør tørretumblere omfattet af denne meddelelse, som en sikkerhedsforanstaltning, kun anvendes under opsyn, dvs. når der er nogen hjemme, og ikke om natten. Kundernes sikkerhed har højeste prioritet for BSH Hvidevarer A/S. Selskabet har derfor i dag iværksat en sikkerhedsaktion for et begrænset antal tørretumblere. Cirka 3.000 tørretumblere fremstillet i perioden fra januar til maj 2002 er omfattet. Denne sikkerhedsaktion træder i kraft med øjeblikkeligt varsel. Frem til i dag har vi ikke kendskab til brandtilfælde. For at nå ud til så mange forbrugere som muligt, vil der i de kommende uger blive indrykket annoncer i flere trykte og online medier. ”Vi håber, at vi kan nå ud til så mange kunder som muligt. Har man en tørretumbler, som er omfattet af denne sikkerhedsaktion, er det vigtigt, at man kun anvender den under opsyn, indtil den er repareret. Vi beklager alle de gener, som denne sikkerhedsaktion medfører for vore kunder”, siger Mette Ertel, der er Kommunikationschef for BSH Hvidevarer A/S.

For at kontrollere, om ens tørretumbler er berørt af denne sikkerhedsaktion, kan man
indtaste produktinformation på hjemmesiden www.tumbleraktion.dk eller ringe gratis til vores kundeservice på nummer 80 40 15 15. For forbrugere, hvis maskiner er omfattet af sikkerhedsaktionen, vil der med det samme blive aftalt tid til en reparation.

BSH Hvidevarer A/S beklager enhver ulejlighed denne sikkerhedsaktion måtte give.

For mere information, kontakt venligst:
Mette Ertel
Kommunikationschef BSH Hvidevarer A/S