Tag kontrol over dit hjem, mens du er på farten

Pressemeddelelse   •   Okt 14, 2016 15:40 CEST

Med Home Connect kan tænde og slukke , du er på arbejde

Omkring hver tredje bliver hjemme og venter, mens opvaskemaskinen, ovnen og vaskemaskinen er i gang og mere end halvdelen af danskerne er ofte eller nogle gange i tvivl om, hvorvidt de har husket at slukke apparaterne, inden de tog hjemmefra. Det viser en ny undersøgelse, som er udarbejdet på vegne af Siemens. Men med de nye Siemens Home Connect produkter, der lanceres dette efterår, bliver det nu muligt at betjene alle hjemmets hvidevarer, mens du er på farten.

Vores mobil spiller efterhånden en større og større rolle i vores liv. Vi bruger den, når vi skal op om morgenen og til at læse mails og holde os opdateret på nyheder – eller som fotoalbum, vejviser og personlig træner via forskellige fitness apps og meget andet. Stort set alle danskere har efterhånden en smartphone, så hvorfor ikke også bruge den, når det handler om at betjene fx opvaskemaskinen, ovnen og vaskemaskinen?

Med den nye Siemens Home Connect app bliver dette en realitet. App’en har funktionaliteter, som er skræddersyet til de enkelte hvidevarer i hjemmet. Foruden at kunne tænde og slukke de forskellige apparater, kan app’en fx guide til det optimale vaskeprogram eller man kan bruge den til at tjekke, om man har ketchup i køleskabet, mens man står i supermarkedet.

Danskerne er ikke bange for ny teknologi

Undersøgelsen viser, at mere end halvdelen af danskerne gerne ville have mulighed for at betjene deres hvidevarer via en app, og knap hver tredje har allerede produkter i hjemmet, som de betjener via deres smartphone eller tablet.

Mere end hver tredje mener, at særligt vaskemaskinen ville være relevant at styre via en app – og mere end hver fjerde ser muligheden for at starte vaskemaskinen når som helst og hvor som helst, som en af de største gevinster, hvis vaskemaskinen kunne betjenes via en app.

Desuden svarer knap hver fjerde, at de gerne ville kunne betjene både ovnen og opvaskemaskinen direkte fra deres smartphone – og knap hver fjerde mener, at muligheden for at tjekke køleskabet, når man ikke er hjemme, ville være en af de vigtigste funktioner, hvis køleskabet kunne opkobles til smartphonen.

Slut med spildtid på hushuldningspligter

Den primære årsag til, at danskerne ser en fordel i at kunne kontrollere hjemmets hvidevarer via en app er, at det giver dem mulighed for at overvåge og betjene apparaterne, når de ikke er hjemme – svarer 28 % – og mere end hver femte mener, at app’en gør dem mere mobile.

Derudover svarer hver fjerde, at muligheden for at betjene hvidevarerne fra deres smartphone ville spare dem tid på eksempelvis indkøb, madlavning, tøjvask og opvask. Samtidig svarer 1 ud af 10, at app’en gør det nemt og enkelt at bruge apparaterne på en mere miljøvenlig måde.

Fun facts:

Top 5 hvidevarer, som vi gerne vil kunne betjene fra mobilen:

1. Vaskemaskines (34%)

2. Ovn (24,5%)

3. Opvaskemaskinen (23,8%)

4. Kaffemaskinen (17,3%)

5. Tørretumbler (10,4%)

Vores mobile vaner:

55 % bruger mobilen til sociale medier

53 % ser underholding på mobilen

46 % bruger mobilen til at læse nyheder og søge ny information

38 % bruger app’s til at organisere og styre deres hverdag

Tallene overnfor stammer fra en nordisk undersøgelse foretaget af M3 Research på vegne af Siemens Home Appliances.

Du kan læse mere om Siemens Home Connect her.
Find billeder her.
Se instruktionsvideoer for, hvordan du bliver koblet op til dine hvidevarer her.

Home Connect produktsortiment

Det nye Home Connect sortiment består af hvidevarer til alle behov i husstanden; Kaffemaskine, køleskab, ovn og opvaskemaskine til køkkenet samt vaskemaskine og tørretumbler til bryggerset.

Indbygningsovn

HN878G4S6S, vejl. pris kr. 25.099.

• §Remote control: Start ovnen, når du er på farten.
  • §recipeWorld: Indeholder mange lækre opskrifter, vælg favorit og send de rigtige indstillinger direkte til ovnen.
  • §App’en guider dig: Det er ikke længere nødvendigt at være professional for at opnå professionelle resultater.

Køle-/fryseskab

KG36NHI32, vejl. pris kr. 13.999.

• §Kamera i køleskabet: Se hvad du har i køleskabet, mens du står i supermarkedet.
  • §Remote control: Juster temperaturen i køl og frys, eller indstil superfrys fra din kontorstol
  • §Push-besked: Hvis køleskabsdøren ikke er lukket og temperaturen falder, får du en puhs-besked på mobilen.

Fuldautomatisk kaffemaskine

CT636LES6, vejl. pris kr. 23.799.

• § Remote control: Forprogrammer din kaffemaskine via mobilen, så skal du bare trykke på start
  • §coffeeWorld: Byder på mange lækre kaffespecialiteter fra hele verden.
  • §coffeePlayliste: Indtast gæsternes ønsker og overfør til kaffemaskinen.

Opvaskemaskine
SN678X26TE, vejl. pris kr. 13.599.

• §Tab counter: Giver dig besked om, hvornår det er tid til at købe flere tabs.
  • §Easy Start: Hjælper dig med at vælge det rigtige program.

Vaskemaskine
WMH4Y8S9DN, vejl. pris kr. 14.699

• §Remote control: Start maskinen, når du er på farten.
  • §Easy Start: Hjælper dig med at vælge det rigtige vaskeprogram ved hjælp af få spørgsmål.
  • §Push-beskeder: App’en fortæller dig, hvornår vasken er færdig, og hvornår du skal fylde mere vaske- eller skyllemiddel på maskinen.

TørretumblerWT4HY749DN, vejl. pris kr. 12.199.

• §Remote control: Start maskinen, når du er på farten.
  • §Push-besked: App’en giver dig besked, når tørretumbleren er færdig.
  • §Easy Start: Hjælper dig med at vælge det rigtige program ved hjælp af få spørgsmål.

Om undersøgelsen

Undersøgelsen blev foretaget af M3 Research på vegne af Siemens Home Appliances. 22 spørgsmål blev stillet et repræsentativt panel bestående af 1000 respondenter fra hvert marked, Sverige, Finland, Danmark og Norge. Undersøgelsen blev lavet i maj 2016.

Om Siemens

Siemens er et af de førende varemærker inden for hvidevarer, der sætter globale standarder for teknologi, innovation og design. Sortimentet omfatter både fritstående og indbyggede hvidevarer i produktkategorierne madlavning, tøjvask, køl og frys samt opvask, mens produkter som kaffemaskiner og støvsugere fuldender sortimentet. Siemens står for innovation, design, teknologi, kvalitet og åbner op for nye inspirerende muligheder for forbrugerne.

BSH Group er indehaver af varemærkelicens fra Siemens AG. Omsætningen for BSH HAUSGERÄTE GMBH havde en omsætning på 12,6 mia. EUR i 2015. For yderligere information, besøg: siemens-home.dk

For mere information, kontakt venligst:Heidi Bisgaard, kommunikationsrådgiver hos Primetime
Mail: hb@primetime.dk

For mere produktinformation, kontakt venligst:

Janni Nøhr, Brand Communcation Manager hos Siemens Denmark

Mail: janni.noehr@bshg.com