Vigtig ny sikkerhedsmeddelelse om gaskomfurer af mærkerne Bosch og Siemens. Produkterne bliver repareret uden omkostninger.

Pressemeddelelse   •   Feb 20, 2017 17:07 CET

• Anmodning til kunder om at kontrollere gaskomfurer af mærkerne Bosch og Siemens fra produktionsperioden 2006-2008.
  • Mulig risiko: På grund af mulig beskadigelse af en gastilslutning kan der forekomme gaslækage under særlige omstændigheder, og i yderst sjældne tilfælde er der risiko for eksplosion.
  • Udskiftning af gastilslutningen hjemme hos ejeren løser problemet fuldstændigt.

Ballerup, 20. februar 2017 (BSH) – BSH Hvidevarer A/S beder alle ejere af gaskomfurer af mærkerne Bosch og Siemens fra produktionsperioden 2006-2008 kontrollere, om deres produkt er påvirket af denne nye sikkerhedsaktion. Det skyldes mulig beskadigelse af en gastilslutning. Under særlige omstændigheder kan der forekomme gasudslip og i yderst sjældne tilfælde er der risiko for eksplosion. Alle ejere af et omfattet produkt bliver tilbudt udskiftning af gastilslutningen hjemme hos ejeren uden ekstra omkostninger og af en certificeret servicetekniker. For at undgå potentielle farer skal ejerne af et omfattet produkt straks afbryde gasforsyningen til produktet, og ikke at anvende det, før den pågældende komponent er udskiftet.

Kundernes sikkerhed er topprioritet for BSH. Derfor igangsættes en vigtig ny, frivillig sikkerhedsaktion, som dækker et begrænset antal produkter, i dag. Omkring 250 produkter, fremstillet mellem 2006 og 2008 er omfattet. BSH søger kontakt med alle kunder med følgende gaskomfurer for at kontrollere, om deres produkt er omfattet af denne sikkerhedsaktion: Bosch og Siemens fritstående gaskomfurer produceret i perioden 2006-2008. Der bliver indrykket både trykte annoncer og annoncer på forskellige internetmedier i de nærmeste dage for at komme i kontakt med så mange ejere som muligt.

For at kontrollere om et produkt er omfattet af denne frivillige sikkerhedsaktion, beder vi ejerne kontrollere produktets data på www.gascookingsafety.com eller ringe til vores kundeservice på tlf.: 44 89 88 10. Udskiftningerne hjemme hos ejerne sker så hurtigt som muligt. BSH undskylder ulejligheden over for de berørte forbrugere.

Om BSH:

BSH Hausgeräte GmbH er en tysk producent af hvidevarer, som er den største i Europa og blandt de største på verdensplan. Omsætningen i koncernen var i 2015 på 12,6 mia. Euro. BSH har en samlet arbejdsstyrke på mere end 56.000 ansatte.

BSH driver i dag cirka 40 fabrikker i 13 lande, og koncernen består i dag af omkring 80 virksomheder i 50 lande. Mere information på www.bsh-group.de.

Pressekontakt:

BSH Hvidevarer A/S

Brand Communication Manager

Mette Ertel

E-mail: mette.ertel@bshg.com

Om Siemens

Siemens er et af de førende varemærker inden for hvidevarer, der sætter globale standarder indenfor teknologi, innovation og design. Sortimentet omfatter både fritstående og indbyggede hvidevarer i produktkategorierne madlavning, tøjvask, køl og frys samt opvask, og produkter som kaffemaskiner og støvsugere fuldender sortimentet. Siemens står for innovation, design, teknologi, kvalitet og åbner op for nye inspirerende muligheder for forbrugerne. BSH Group er indehaver af varemærkelicens fra Siemens AG. Omsætningen for BSH HAUSGERÄTE GMBH var i 2015 EUR 12,6 bn. For yderligere information, besøg: