Danmarks frækkeste navne

Ny dansk undersøgelse viser, at Michael og Mette er de frækkeste navne i Danmark. I hvert fald, hvis man kigger på mængden af sexlegetøj, personer med de to navne, køber. Det er den erotiske webshop Sinful.dk, der står bag undersøgelsen, som var en del af en større undersøgelse af danskernes købsvaner, der blev iværksat, for at opnå endnu bedre indsigt i kundernes behov og præferencer.

Det startede som et sjov forslag, mens vi var i gang i undersøgelsen, men ideen hang fast og vi besluttede os for at undersøge hvilke navne, der er landets frækkeste”, udtaler Mathilde Mackowski, der er stifter og medejer af www.Sinful.dk

Top 5 over Danmarks frækkeste navne

Mænd:
1) Michael
2) Thomas
3) Lars
4) Henrik
5) Peter

Kvinder:
1) Mette
2) Anne
3) Maria
4) Louise
5) Helle

Undersøgelsen er baseret på alle de kunder der har shoppet på Sinful.dk, siden webshoppen startede i 2008.

Bonusinfo

At dømme ud fra Københavns Universitets database over danske navne, der er lavet af navneforskere fra universitetets Afdeling for Navneforskning, er der en god chance for, at Michael stammer fra Københavnsområdet og i dag er mellem 44 og 53 år gammel. Årene 1960-1969 var nemlig de år, hvor der total set var den største forekomst af navnet og den forekomst var primært i det københavnske.

Til sammenligning er der en hvis sandsynlighed for, at Mette stammer fra Østjylland og i dag er 34-43 år gammel.

Hvor de andre populære kvindenavne er lidt mere spredt i alder, deler flere af de andre sexede mandenavne storhedstid med Michael, hvilket kan betyde, at de mest sexede mænd generelt er fra midt i fyrrerne til midt i halvtredserne.

Det stemmer faktisk ret godt overens med vores fornemmelse at, det er mænd 40, der de mest sexede, hvad køb af sexlegetøj angår. Vi oplever ofte, at det i sær er mænd i etablerede parforhold, der ønsker at forkæle sin kvinde med massageolier, bindebånd og par sexlegetøj. De vil gerne investere i deres parforhold og i oplevelser, som de kan nyde sammen med sin kvinde”, udtaler Mathilde Mackowski, der synes det er utrolig dejligt og ikke mindst meget positivt, at så mange mænd ønsker at forkæle sin udkårne.

Sinful.dk er en danskejet erotisk webshop, der på en stilren og sober måde præsenterer de bedste og nyeste erotiske produkter, der findes på markedet. Vores mål er, at alle – uanset køn, alder og seksualitet – skal føle sig godt tilpas og velkommen på webshoppen.