Gå til indhold
Til foråret går byggeriet af SkiStar Lodge Hundfjället i gang. Lodgen står klar inden for få år og kommer til at lægge 10 minutter fra Scandinavian Mountains Airport, der åbner december 2019

Pressemeddelelse -

SkiStars vinternyheder: Unik satsning i Sälen skal bringe Hundfjället til toppen – Åre er vært for alpint VM

Skirejsearrangøren SkiStar investerer kraftigt i at udvikle Hundfjället i Salen til et skiresort i verdensklasse. Allerede denne vinter åbnes Skandinaviens mest moderne ekspreslift, og inden for et par år åbner et nyt boligkoncept samt en international lufthavn, der gør destinationen helt unik. Andre højdepunkter i løbet af vinteren er flere nyheder for børnefamilier samt alpint VM i Åre.

Det bliver meget spændende at løfte skiløbet i Hundfjället-Sälen til næste niveau. Et vigtigt skridt er den nye ekspreslift og moderniseringen af skiområdet, der går i gang allerede til vinter. Næste skridt er den nye internationale lufthavn kun 10 minutter fra Hundfjället og 40 minutter fra Trysil, der kommer til at gøre rejsen nemmere for danske gæster. Med bedre pister, en moderne ekspreslift og ny SkiStar Lodge Hundfjället kommer Sälen til at få en meget høj international standard og bliver helt unik med en international lufthavn tæt på, siger Linda Morell, PR Manager hos SkiStar.

Til foråret går byggeriet af SkiStar Lodge Hundfjället i gang. Det er et boligkoncept med 800 senge, restaurant og loungebar midt på Hundfjällstorget. Lodgen står klar inden for få år og kommer til at lægge 10 minutter fra Scandinavian Mountains Airport, der åbner december 2019.
Allerede til vinter åbnes ekspresliften West Express i Hundfjället-Sälen, hvor opvarmede sæder og vejrskærme sikrer, at turen til toppen er både komfortabel og hurtig. Også i Åre står farten i fokus – den 5.-17. februar løber de alpine verdensmesterskaber af stablen, og med SkiStar som officiel titelsponsor får alle besøgende med gyldigt SkiPass gratis adgang til konkurrencerne.

– Vi ser frem til at kunne give vores gæster i Åre mulighed for at se verdens bedste skiløbere konkurrere på pisterne. At Åre har fået lov til at arrangere VM for tredje gang er en bekræftelse af, at skiløbet her er i internationale topklasse, siger Linda Morell.

Selv for familiens yngste medlemmer sker der en masse til vinter. Der åbner bl.a. nye børnebakker i Trysil og Hemsedal og et skiområde med sne-legeland i Vemdalen. Børnenes favorit Valle fortsætter sin populære skiskole og flytter også ind i Holiday Club i Åre, hvor han inspirerer til bevægelse ved at give børnene mulighed for at prøve yoga efter en dag på pisterne. Valle lancerer et splinternyt spil i sin app og er som altid klar til skiløb og masser af kram.

Fakta: Her er flere vinternyheder på SkiStars destinationer

Hemsedal: Eventyrskiområdet SkiStar Fun Ride bliver udviklet – sidste års succes får flere elementer og lyde, der gør skioplevelsen endnu bedre.

Sälen: I Hundfjället åbner en ekspreslift d. 14. december. Med hurtige ture, beskyttelse mod vind og vejr samt otte opvarmede sæder bliver det den mest moderne lift i Skandinavien.

Trysil: Skiområdet Skihytta udvikles med en ny børnelift og to nye børnebakker med sjove Valle-elementer.

Vemdalen: Børnene er i fokus i dette års nyheder. I Storhogna åbner et nyt børneskiområde med rullebånd og legeland, og i Björnvallen bygges Valles børnepasning, der åbner i tide til vinterferien.

Åre: Åre er vært for de alpine verdensmesterskaber, som finder sted 5.-17. februar 2019. Et gyldigt sæsonkort kan bruges som entré til konkurrencerne, hvor børnenes favorit Valle er VM's officielle maskot.

St. Johann i Tirol: Sidste vinter slog skistedet alle rekorder, når det kommer til nyheder, med en helt ny gondol og ekspreslift samt flere nye boliger. Desuden åbnede Valle sin egen skiskole. Til denne vinter fortsætter vi med finjusteringerne.

Hammarbybacken: Endnu en gang er Hammerbybacken vært for World Cup-konkurrencer i parallelslalom. I år løber skifesten af stablen den 19. februar.

Få mere at vide ved at kontakte:
Linda Morell, PR-chef SkiStar, 076–118 60 02, linda.morell@skistar.com.

SkiStar AB (publ) er noteret på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen ejer og driver alpine skianlæg i Sälen, Åre og Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal og Trysil i Norge samt St Johann i Tyrol i Østrig. Markedsandelen er i Sverige 50 %, i Norge 31 % og samlet set i Skandinavien 41 %. Kernevirksomheden er alpint skiløb med gæstens skioplevelse i centrum. Virksomheden deles ind i tre segmenter; Skianlæg - Drift, Infrastruktur og Udnyttelse.

Billeder og film i SkiStars presserum kan frit publiceres sammen med information om SkiStar og/eller SkiStars destinationer og produkter.

Pressekontakt PR-chef SkiStar AB PR och press +46 76 11 860 02

Mindeværdige vinter oplevelser i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal og Trysil

SkiStar ejer og driver Skandinaviens fem største alpine skianlæg: Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige, Hemsedal og Trysil i Norge samt Hammarbybacken i Stockholm. SkiStars vision er at skabe mindeværdige vinteroplevelser som den førende operatør af europæiske alpindestinationer.

SkiStars skisteder er perfekte rejsemål for aktive livsnydere. Her kan familier og venner nyde skønne dage på skibakkerne. Mange har opdaget glæden ved alpint skiløb, men også den gavn en ferie på skibakken kan gøre, når kroppen skal trænes, batterierne oplades og man vil omgås nære og kære.

Velkommen til vores skisteder i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St Johann i Tyrol samt citybakken Hammarbybacken!