ŠKODA KAROQ har fået 5 stjerner hos Euro NCAP

ŠKODA KAROQ har fået 5 stjerner hos Euro NCAP

KAROQ slutter sig til rækken af ŠKODA-modeller med 5 stjerner hos Euro NCAP. ŠKODAs nye SUV har opnået det maksimale antal stjerner – bl.a. takket være en særdeles god beskyttelse af passagererne.

Hvis man vil passe godt på sig selv, familien og medtrafikanterne, er ŠKODA i bogstaveligste forstand det sikre valg. Nu har ŠKODA KAROQ, som introduceres i Danmark i februar 2018, været til den store eksamen hos sikkerhedsorganisationen Euro NCAP, og ŠKODAs nye SUV er blevet tildelt de maksimale 5 stjerner. Dermed viderefører KAROQ en stolt familietradition, for alle ŠKODAs nuværende modeller har 5-stjernet sikkerhed.

Særdeles god beskyttelse af passagerer

KAROQ har bl.a. opnået stjernerne pga. af en særdeles god beskyttelse af passagererne, hvor den kompakte SUV scorer hele 93 %. Til sammenligning opnåede den større ŠKODA KODIAQ 92 %, da den blev testet hos Euro NCAP tidligere på året. Euro NCAP fremhæver KAROQs evne til at beskytte mod piskesmældsulykker ved påkørsler bagfra, ligesom den er god til at forebygge kollisioner forfra. Således sørgede frontassistenten for at nødbremse KAROQ i tide, så stort set alle kollisioner ved byzone-hastigheder blev undgået.

Frontassistenten har fodgængerbeskyttelse, men skulle uheldet alligevel være ude, gør KAROQ sit til at minimere skaderne. Euro NCAP har givet KAROQ topkarakter for beskyttelsen af forgængeres ben, ligesom KAROQ også passer godt på deres hoveder.

Højstyrkestål og 7 airbags

Det skyldes bl.a. KAROQs mange deformationszoner, som absorberer kraften ved en kollision. Men derudover er det også værd at fremhæve KAROQs ekstremt sikre kabine, som er bygget af højstyrkestål, samt de 7 airbags, der er standardudstyr.

KAROQs passive sikkerhed kører hånd i hånd med den aktive sikkerhed i form af bl.a. førnævnte frontassistent samt en række assistentsystemer, der kan tilvælges. F.eks. en dynamisk fartpilot, der holder afstand til forankørende, en vejbaneassistent, der kan gribe ind, hvis man uforvarende begynder at forlade vejbanen, og Blind Spot Detect, der holder øje med biler i blinde vinkler.

Læs den komplette test på www.euroncap.com

SKODA har over 110 års tradition for bilproduktion og har oplevet en fantastisk vækst de seneste år.

Vores modeller er alle særligt målrettet familiernes behov, og modeller som Fabia, Octavia og Superb er alle blandt de mest rummelige biler i deres respektive klasser.

Derudover udgøres modelprogrammet af microbilen Citigo, mellemklassemodellerne Rapid Hatchback og Rapid Spaceback, samt Yeti og Yeti Outdoor, der begge tilhører SUV klassen.

SKODAs DNA er rummelighed, kvalitet for pengene, og det dynamiske design, som er inspireret af tjekkisk glaskunst. Omkostningerne ved at eje og køre en SKODA ligger på et lavt niveau, og SKODA er blandt de bilmærker, der holder restværdien bedst.

SKODA står for ”Clever ideas since 1895”, også kaldet Simply Clever.

I SKODA har vi kontinuerligt fokus på at forbedre kundetilfredsheden og arbejder altid på at opfylde kundens behov.

Besøg SKODA Danmark på www.skoda.dk