ŠKODA og Volkswagen forhandling Silkeborg

Autobranchen gennemgår i disse år store forandringer, og set i lyset af dette har ŠKODA og Volkswagen på tværs af Europa implementeret nye forhandlerkontrakter, som træder i kraft her i løbet af 2020. I de nye kontrakter er forretningsmodellen revideret, så både digitalisering, elektrificering og effektivisering er i højsædet. Vi har i forlængelse af dette vurderet hele det danske forhandlernetværk, og Vulcan i Silkeborg er i den henseende ikke blevet tilbudt en ny forhandlerkontrakt på ŠKODA og Volkswagen. Vulcan har derfor valgt at afvikle selskabet.

Direktør for ŠKODA Danmark, Michael Ebeling, udtaler: ”Skoda og Vulcan har arbejdet tæt sammen i mange år, og det er derfor ærgerligt og meget beklageligt, at samarbejdet nu slutter på denne måde. Vi har været igennem meget sammen, og jeg er taknemlig for det gode samarbejde, vi har haft med indehaver Per Kristensen og hans team. Jeg er sikker på, at de vil gøre alt for at hjælpe kunderne videre, og i ŠKODA Danmark er vi klar med en ny forhandler i Silkeborg fra den 1. april 2020.”

ŠKODA og Volkswagen Danmark har i det seneste års tid arbejdet med forskellige nye forhandler-konstellationer som led i en fortsat konsolidering. Der er derfor indgået en aftale med Uggerhøj koncernen, der i forvejen driver ŠKODA og Volkswagen i Nordjylland, om at etablere sig som ŠKODA-og Volkswagen-forhandler i Silkeborg fra 1. april 2020, hvor Uggerhøj vil begynde opførelsen af en helt ny bilforretning til mærkerne. Forretningen ventes at være klar omkring årsskiftet. Indtil da vil salg af nye ŠKODA og Volkswagen ske fra en midlertidig adresse på Bredhøjvej 3, 8600 Silkeborg, ikke langt fra den tidligere forhandling.

Indehaver Sten Uggerhøj, fra Uggerhøj koncernen, udtaler: ”Vi har drevet forretning i Silkeborg i mange år og er rigtig glade for at være i byen. Det er for os en fantastisk mulighed, at vi fremadrettet kan repræsentere Volkswagen og ŠKODA i Silkeborg, og vi glæder os til at byde områdets kunder velkommen hos os, med to af markedets stærkeste bilmærker. Så jeg er sikker på, at vi kan videreføre den gode lokale oplevelse for kunderne,” slutter Sten Uggerhøj.

Kunder, der har købt en ny ŠKODA eller Volkswagen hos Vulcan, men endnu ikke har fået den leveret, kan kontakte SMC kundeservice på tlf. 43 288 360.

For yderligere information

Michael Ebeling, Direktør ŠKODA Danmark
Tlf. 29620269
Mail. mieb@skoda.dk

Sten Uggerhøj, Indehaver Uggerhøj
Tlf. 40459049
Mail. su@uggerhoej.dk

ŠKODA har over 120 års tradition for bilproduktion og lige siden bilindustriens tidlige dage, har ŠKODA lavet banebrydende teknologier og bestræbet sig på at tænke anderledes. De næste år bliver grønne for ŠKODA, idet ŠKODA vil have flere end 10 biler med eldrift inden udgangen af 2022. Derudover investerer fabrikken hele to milliarder euro i alternative drivlinjer og nye mobilitetsservices.