Flyrejsen er rykket over på mobilen

Mere end hver femte flysøgning foretages i dag via mobilen eller mobile tablets. Det viser tal for Europas største rejsesøgemaskine skyscanner.dk, der gennem det seneste år har registreret en voldsom vækst i antallet af mobile søgninger på billige flyrejser.

Stadig flere danskere finder billige flybilletter via mobil eller iPad. Det viser udviklingen i brugen af Skyscanners gratis app til iPhone, iPad, Android og Windows Phone, der nu ligger på mere end 50.000 danske smartphones og iPads.

Af den samlede trafik på rejsesøgemaskinen foretages mere end hver femte søgning på mobile platforme. De sidste fire måneder har andelen af trafikken på mobilerne ligget stabilt over 20 %. Dette skal ses i forhold til februar sidste år, hvor applikationen blev lanceret, og hvor blot 2 % søgte efter billige rejser på mobilen.

- Spredningen af smartphones og mobile tablets har skabt helt anderledes muligheder for forbrugerne. På ti år er vi gået fra at booke rejser hos fysiske rejsebureauer til selv at booke direkte over nettet og nu også på mobilen. Væksten af mobile søgninger fortæller os, at vi kommer til at se endnu mere til dette i løbet af 2012, siger Linda Edstrand, skandinavisk marktingchef hos Skyscanner.

Præcis som Skyscanners website er Skyscanners app også tilgængelig i 29 sprog inklusiv japansk, fransk, russisk, spansk og dansk. På 12 måneder er Skyscanners app blevet downloadet mere end seks millioner gange, hvilket i snit svarer til en download hvert femte sekund.

• billige flybilletter
  • billige flyrejser
  • fly
  • flybilletter
  • flyrejser
  • skyscanner.dk
  • mobil
  • app

Skyscanner er en ledende online rejsesøgemaskine for billige flyrejser, som leverer øjeblikkelige sammenligninger af millioner af fly fra mere end 1000 flyselskaber, fra fly til Nice til fly til Thailand. Søgemaskinen tilbyder desuden billeje og hoteller.

Skyscanner blev grundlagt i 2003 af tre IT professionelle, Gareth Williams, Barry Smith og Bonamy Grimes, og har hovedkontor i Edinburgh samt et andet kontor i Singapore. Sitet er tilgængeligt i 29 sprog og findes som mobil site og som app til Android, iPhone, iPad og Windows Mobile, der er downloadet mere end seks millioner gange til dato. Efter tre år med en gennemsnitlig vækst på 94 % blev Skyscanner placeret i top 20 i Sunday Times Microsoft Tech Track 100 (2011).

Følg Skyscanner på Twitter og Facebook

For mere information kontakt venligst: