Love is in the air: Flyrejsende storflirter med kabinepersonalet

Der bliver flirtet flittigt om bord på fly. Det viser en ny undersøgelse foretaget af rejsesøgemaskinen Skyscanner, der samtidig kan afsløre, at briterne er det folkefærd, der med størst sandsynlighed slutter sig til den sagnomspundne mile high club.

’Love is in the air’ er et legendarisk disko-hit fra 1977. Men det er også beskrivelsen af, hvad der dagligt udspiller sig i ti kilometers højde. Om det er den tynde luft eller udsigten til sol og sommer og ingen trivielle forpligtelser, som giver mange af os lyst til at tage hul på ferieflirten, allerede inden vi er landet, skal være udsagt.

Faktum er, at rejsende bliver vilde i varmen, når de er ude og flyve. Det viser en undersøgelse, som den internationale rejsesøgemaskine Skyscanner.dk har foretaget blandt 700 kabineansatte.
Faktisk viser det sig, at 75 procent af kabinepersonalet i undersøgelsen har oplevet at blive inviteret på en date, mens de var på job. Og romancerne i luften har tilsyneladende gode kår for at blomstre for blandt dem, der er blevet inviteret på en date, har 14 procent taget imod tilbuddet.

Mile high club – top fem
Kabinepersonalet i undersøgelsen anser briterne som det folkefærd, der med størst sandsynlighed slutter sig til den legendariske mile high club. Men det er ikke kun briterne, der har den slags lumre planer. Australiere, tyskere, franskmænd og brasilianere scorer også højt i kabinepersonalets vurdering af de fire nationers mile high club aspirationer.

- Vores undersøgelse viser, at briterne åbenbart er villige til at gøre det, der skal til for få en intim lille hyggestund i 10 kilometers højde. Men det ser også ud til, at mange rejsende er på udkig efter lidt romantik på vej på ferie.

- Og oddsene for at lykkes med flirteriet er jo ikke helt dårlige, når mere end hver tiende passager lykkes med at få ja til en date. Det giver forhåbninger til de singler, som skal ud og flyve på Valentines Day. For hvem ved – måske er flyturen starten på en helt anden romantisk rejse, siger Maria Paulsen, marketingassistent hos Skyscanner.

Skyscanner.dk er en ledende online rejsesøgemaskine for billige flyrejser, som leverer øjeblikkelige sammenligninger af millioner af fly fra mere end 1000 flyselskaber, fra fly til Nice til fly til Thailand. Søgemaskinen tilbyder desuden billeje og hoteller.

Skyscanner blev grundlagt i 2003 af tre IT professionelle, Gareth Williams, Barry Smith og Bonamy Grimes, og har hovedkontor i Edinburgh samt et andet kontor i Singapore. Sitet er tilgængeligt i 29 sprog og findes som mobil site og som en app til Android, iPhone, iPad og Windows Mobile, som er downloadet mere end seks millioner gange til dato. Efter tre år med en gennemsnitlig vækst på 94 % blev Skyscanner placeret i top 20 i Sunday Times Microsoft Tech Track 100 (2011).

Følg Skyscanner på Twitter og Facebook.

PR-kontakt:

www.skyscanner.dk