Eftertænksomhed, mystik og overdådighed i ny kollektion fra Sofakompagniet

Pressemeddelelse   •   Jan 23, 2017 07:25 CET

Harry, 2-personers sofa i velour rosa og No. 9 i velour fungi.

Livet anno 2017 indeholder uendelige tekniske muligheder og elektronikken indtager en stadig stigende del af vores liv. Et positivt behov for ensomhed og egoisme opstår. Stilhed og ro er eftertragtede tilstande. Muligheden for at tænke egne tanker.

Offline er det nye sort.

"Vi længes efter det ukendte og uspolerede samt efter nye inspirationskilder. Jagten efter inspiration er lidt ligesom en opdagelsesrejse. En opdagelse i det nære og det fjerne, i det gamle og det nye, hos unge og ældre, i byen og på landet. En rejse der både indeholder opdagelsen af noget helt nyt, men også genopdagelsen af det andre før os tidligere har afdækket, og som nu kan sættes i en ny kontekst og resultere i noget helt nyt.", udtaler kreativ direktør i Sofakompagniet, Cathrine Rudolph.

Om Winter/Spring 2017 kollektionen:

Kollektionen domineres af varme og ædle nuancer af brun, rød og rosa, med enkelte møbler i kontrastfarver af dybe gråblå toner.

Den dybe skala åbner op for eftertænksomhed og det mere klassiske look henleder tankerne til mystik, overdådighed og det spektakulære. Overfor står de fine, lette og næsten transparente vinterfarver som står for det uendelige, ukendte og uspolerede.

Winter/Spring 2017 kollektionen er online fra onsdag d. 25. Januar 2017.
(Møbelbeskrivelser, detaljer og priser findes i vedhæftede pdf.)

Sofakompagniet er en dansk møbel netbutik med eget designerteam, egen produktion og resultatet af stifterne, Cathrine og Christian Rudolphs drøm om at udfordre den eksisterende møbelbranche. Visionen er at tilbyde designmøbler i høj kvalitet til konkurrencedygtige priser. Dette er muligt gennem et unikt koncept, hvor virksomheden sparer alle fordyrende mellemled væk.

Virksomheden har permanente showrooms i København, Aarhus, Amsterdam, Rotterdam, Stockholm, Ho Chi Minh, Berlin, Antwerpen, Oslo, Kuala Lumpur, Zürich samt Warszawa.