Sony gør musikindhold med 360 Reality Audio tilgængelig via Amazon Music HD

Ny fordybende musikoplevelse på den nye Amazon Echo Studio

Tokyo, Japan — Sony Corporation lancerer i dag 360 Reality Audio musikindhold, som giver lytterne en fordybende musikoplevelse, der vil være tilgængelig på den nye Amazon Echo Studio med Amazon Music HD for kunder i USA, Storbritannien, Tyskland og Japan senere på året.

360 Reality Audio, som blev lanceret på CES 2019 i januar, er en lydoplevelse, der benytter Sonys objektbaseret Spatial Audio Technology. Denne teknologi gør det muligt for artister og musikere at skabe en musikoplevelse, der tilrettelægger lydkilder såsom vokaler, omkvæd og instrumenter med positionelle informationer for at tilpasse deres kreative og kunstneriske formål. Når lytterne hører musikken, vil de få en fordybende lydoplevelse, og det vil føles som om, at deres yndlingsmusiker spiller lige foran dem. Med den teknologiske udvikling vil det snart være muligt at understøtte en række forskellige lydenheder blandt hovedtelefoner og højtalersystemer, som også inkluderer den allernyeste Echo Studio.

Sony samarbejder med store pladeselskaber, musiktjenester og andre musikorganisationer for at skabe et musikalsk økosystem omkring 360 Reality Audio, hvilket inkluderer udviklingen, distributionen og afspilningen af musikindhold.

“Det har været fantastisk at se kundernes modtagelse af Amazon Music HD,” udtaler Steve Boom, VP hos Amazon Music og fortsætter: “Vi fortsætter med at udvikle banebrydende lydoplevelser og ved at understøtte Sonys 360 Reality Audio med lanceringen af Echo Studio, kombinerer vi bekvemmeligheden ved at streame musik i højeste kvalitet med stemmestyring. Vi er begejstret for at gøre musikstreaming med den højeste lydkvalitet tilgængelig for flere kunder end nogensinde før.”

“Kunderne fortæller os, at de elsker at have muligheden for at spørge Alexa om deres yndlings musik. Med Echo Studio, der understøtter Sonys 360 Reality Audio, har vi udviklet en helt ny lydoplevelse til vores kunder. Gennem én enhed kan de fordybe sig i musikken på en helt ny måde og høre sange som de oprindeligt var tiltænkt fra artistens side,” fortæller Miriam Daniel, VP hos Alexa og Echo enheder, Amazon.

“Vi er stolte over at tilbyde denne nye og fordybende musikoplevelse gennem Amazon Music HD og den nye Echo Studio Vi håber på at sætte skub i markedet ved at udvide mulighederne for, hvordan brugerne kan lytte til musikken, ” udtaler Yoshinori Matsumoto, Director og Deputy President, Sony Home Entertainment og Sound Products Inc., og afslutter: “Sony har fremtidige planer om at udvide antallet af kompatible streamingtjenester og enheder, så der opbygges et økosystem, der når ud til så mange lyttere som muligt.”

For flere detaljer om 360 Reality Audio, besøg: https://www.sony.net/360RA/

*Alle nævnte produktnavne er varemærker eller registreret varemærker tilhørende Sony Corporation eller deres respektive ejere.

* Amazon, Echo, Alexa, og alle relaterede logoer er varemærker tilhørende Amazon.com, Inc. eller dets datterselskaber

• 360 reality audio