Her rejser danskerne hen i påsken

Kulden holder fortsat danskerne i et jerngreb,og mange vælger derfor at fejre påsken på varmere, sydlige himmelstrøg. De kanariske Øer med først og fremmest Gran Canaria og Tenerife er danskernes foretrukne, når de rejser med Danmarks største rejsearrangør Spies.

Efterspørgslen efter påskerejser har været stor, og der findes i dag kun få strøpladser tilbage. Men for dem der har lyst til en storbyferie, er det fortsat muligt at komme afsted.

-Til vores sol-og baderejsemål er der nærmest udsolgt, men der er fortsat plads til en række storbyer. Meteorologerne spår om 18 grader i Rom Langfredag og 16 grader i Barcelona, så det er noget mere behageligt end de hjemlige 2-3 grader med udsigt til spredte snebyger, siger kommunikationschef Torben Andersen fra Spies.

Da påsken falder tidligt i år, har danskerne i første række valgt solsikre rejsemål som De kanariske Øer, Egypten og opkomlingen Kap Verde. Ca. 70 pct. af alle vinterrejser går til de populære kanariske øer ud for Marokkos kyst. Efter påske gør de mere nærliggende rejsemål omkring Middelhavet sig klar til at tage imod de solhungrende danskere.

Top 5 - hertil rejser danskerne efter solen i påsken (Spies’ statistik):

1)Gran Canaria

2)Tenerife

3)Kap Verde

4)Madeira

5)Mallorca

Top 5 – danskernes foretrukne storbyer i påsken:

1)Rom

2)Barcelona

3)London

4)Dubai

5)Paris

Yderligere information: Kommunikationschef Torben Andersen, Spies, tlf. 40 59 47 00.