Prisbelønnede piloter flyver pink

Samtidig med at forbrugerprisen Danish Travel Award som bedste danske charterflyselskab netop er tildelt Thomas Cook Airlines, støtter selskabets ca. 250 piloter op om cancer-kampagnen ”Støt brysterne”. I hele oktober vil piloterne FlyPink for at gøre opmærksom på brystcancer og samtidig skaffe penge til kampen mod brystkræft.

Rent praktisk har piloterne i Spies’ eget flyselskab udskiftet deres guldstriber på skuldrene – de såkaldte epauletter – med pinkfarvede striber. Den lyserøde kampagnesløjfe har fået plads på en Airbus 321.

– Initiativet gennemføres i år i samarbejde med Thomas Cook Airlines søsterselskaber i Tyskland (Condor) og England. De i alt ca. 2.000 europæiske piloter i de tre selskaber køber selv skulderstriberne til en overpris og pengene fra Skandinavien går til Kræftens Bekæmpelse, fortæller kommunikationschef Torben Andersen fra Thomas Cook.

Ideen med FlyPink stammer fra Australien. Piloterne i det danske selskab er de første i Europa, der har valgt at ”Støtte brysterne” ved at FlyPink og dermed også sætte fokus på kampagnen hos de mange, der i oktober vil flyve ud og hjem på ferie med Spies, Ving i Sverige og Norge og Tjäreborg.

- Danske Thomas Cook Airlines har ca. 1.100 ansatte. Da hver niende kvinde i Danmark rammes af brystkræft, er det naturligvis også en sygdom, som vi har tæt inde på livet i vores virksomhed, siger Torben Andersen.

• thomas cook airlines
  • danish travel award