Spies bygger to nye ferieresorts i Kap Verde

Rejsekoncernen satser på årets nye vinterrejsemål og er ved at opføre et stort nyt kompleks med et Sunwing og et Sunprime hotel på tropeøen.

Spies nye vinterrejsemål er blevet rigtig godt modtaget. Allerede inden sæsonen var flere perioder udsolgt og lige nu er ca. 85 pct. af vinterens rejser solgt.

Med sikker sol, varme, fantastiske strande og en afslappede livsstil er Kap Verde nemlig alt, hvad man kan drømme om i de mørke, danske vintermåneder.

Og Spies, som er en del af rejsekoncernen Thomas Cook, satser på endnu flere danske turister til det lille ø-rige.

Koncernen er i fuld gang med at få opført to nye ferieresorts på øen Sal, som er centrum for Kap Verdes turisme. Ikke at det siger så meget, for turismen er stadig i sin vorden på øen. Der er god plads på de brede sandstrande, og det skal der blive ved med at være. De lokale myndigheder er bevidst om, hvordan og hvor meget udbygningen skal være. For eksempel må man ikke bygge over tre etager.

- De nye ferieresorts ligger på stranden på øens sydspids med mere end 180 graders havudsigt og gåafstand til den lille charmerede by, Santa Maria. Der bliver 600 værelser i komplekset. 312 værelser i en selvstændig af deling til familieresortet Sunwing og 282 i delen med voksenhotellet Sunprime, fortæller kommunikationschef Torben Andersen, Spies.

Mens det er mange år siden, Sunwing konceptet blev født, det var i 1965, er voksenhotellet, hvor børn under 16 år ikke har adgang, en forholdsvis ny idé. Det første åbnede i 2008. Når det nye kompleks er klar, vil koncernen have i alt 14 Sunwing og 16 Sunprime hoteller. I dag er det omkring 40 pct. af Spies gæster, som vælger koncepthoteller, når de rejser på ferie.

Ud over at være målrettet bestemte grupper rejsende har hotellerne også en række ekstra serviceydelser. Holder man sin ferie her, har man fore eksempel tilladelse til at medbringe ti kilo ekstra bagage, der er direkte transfer fra og til lufthavnen og ved hjemrejsen er der bagage check-in på hotellet, så man undgår køer ved i lufthavnen. På flere hoteller er det også muligt at booke værelse til kl. 18, hvis man har en sen hjemrejse.

- Kap Verde består af ti øer, hvor ni er beboede. Det er de to østligste, Sal og Boavista, der har turismen og de brede hvide sandstrande. Disse øer er også mere tørre end de øvrige med en fascinerende ørkenagtig natur. Man kan opleve fatamorgana på den nordlige del af Sal, fortæller Torben Andersen.

Klimaet i Kap Verde er tropisk og væsentlig anderledes end de Kanariske Øer knap to timers flyvning mod nord. Her falder hovedparten af den årlige nedbør fra november til februar, mens det på Kap Verde er i månederne fra august til oktober. De gennemsnitlige dagtemperaturen er tre grader højere på Kap Verde, og hvor havet omkring Gran Canaria er mellem 19 og 22 grader i vintermånederne, er det fra 23 til 27 grader i Kap Verde.

Spies regner med, at de to nye ferieresorts vil være færdige først i 2019. Det bliver dog først muligt at booke ophold, når man er helt sikker på, at tidsplanen holder – hvilket er en fornuftig beslutning i et land, hvor solen skinner og det erklærede slogan er: "no stress".

Billedtekst (klik på linket og se billedet):

Når det nye Sunwing og Sunprime står færdig, vil gæsterne kunne gå på en promenade langs stranden til Santa Maria med en masse lokalliv.

Yderligere information: Produktchef Carlos Cebrian, tlf. 26 14 26 93, eller kommunikationschef Torben Andersen, tlf. 40 59 47 00.