​Stærkt partnerskab gearer atter op til podiepladser i 2015

For fjerde sæson i træk er STARK Racing med i DTC-feltet, og i år er det som regerende DTC-mester med Casper Elgaard i spidsen. Siden klassen blev introduceret i 2012, har motorsporten i Danmark været i en stærk fremgang, og DTC bliver i 2015 dækket live på landsdækkende tv. ”Der bliver stadig større interesse for dansk motorsport, og med Caspers triumf i DTC i 2014 er det helt naturligt for os at fortsætte samarbejdet,” understreger kæden om forlængelsen af sit sponsorat.

Siden introduktionen af Danish Thundersport Championship (DTC) på den danske motorsportsscene i 2012 har klassen opnået bred anerkendelse blandt både publikum og racerkørere. 2015 byder derfor på et fuldt besat felt med 28 biler. Det helt store trækplaster bliver atter regerende DTC-mester Casper Elgaard, der kører for STARK Racing. I den nye sæson får han følgeskab af tidligere DTC-vinder Dennis Lind, som anses for et af dansk motorsports største talenter lige nu.

Talentudvikling, professionalisme og gode relationer

STARK har sammen med Casper Elgaard været med på rejsen, siden DTC-klassen blev introduceret og frem til nu, hvor DTC for alvor er ved at udfolde sit store potentiale med et stuvende fuldt felt. Bl.a. bliver 2015-sæsonen for første gang live-transmitteret på TV2's nye landsdækkende sportskanal. Marketingdirektør Jesper Gaarde fra STARK udtaler om forlængelsen af sponsoratet:

- Der bliver stadig større interesse for dansk motorsport, og med Caspers triumf i DTC i 2014 er det helt naturligt for os at fortsætte samarbejdet. Casper har haft en fantastisk rejse, siden vi startede sammen for fire sæsoner siden. Han og hans team er blevet bedre år for år, og med udsigterne til endnu et skridt fremad ser vi frem til en fantastisk sæson, hvor målet er at vinde både det individuelle- og teammesterskabet. Samtidig understreger samarbejdet med Dennis Lind, at man ønsker at hjælpe næste generation af talenter godt på vej, hvilket også er i STARKs ånd. Han fortsætter:

- Som håndværkerens foretrukne byggepartner er det vigtigt at have gode relationer og tæt dialog. Her udgør DTC den perfekte kulisse til at møde hinanden i uformelle rammer, som samtidig viser, hvor langt det er muligt at nå, når man satser målrettet på at blive nr. ét og ikke nøjes med halve løsninger.

Tårnhøje ambitioner i stærkt felt

STARK vil både være hovedsponsor på Casper Elgaards bil nr. 5 samt eksponeret på den anden bil i teamet, der køres af Dennis Lind. Teamet kører i 2015 under navnet STARK Racing by Massive Motorsport, og selv om konkurrencen i den nye sæson forventes at blive hård, er ambitionerne før sæsonens startskud høje som altid:

- Med store ambitioner kommer man længst, og i STARK Racing er der fortsat høje målsætninger for, hvad vi vil. Vi vil være en magtfaktor i dansk motorsport, siger Casper Elgaard.

• motor
  • motorsport

STARK er med en årlig omsætning på 6,3 milliarder kroner Danmarks største leverandør til byggeriet. Kæden beskæftiger cirka 2.400 medarbejdere og er landsdækkende med 90 byggemarkeder i Danmark og Grønland. STARK er en del af DT Group A/S, der er Nordens største distributør af byggematerialer.