Afrika-indsamlingen og en heldig vinder af 1-års forbrug af Bio95 2G

Pressemeddelelse  •  2011-09-05 20:46 CEST

Statoil donerede for 20.000 kroner Bio95 2G biobenzin i forrige uge til landsindsamlingen for Afrikas Horn på DR P3. Den heldige vinder af lodtrækningen blev Henrik Muñoz Christensen fra Fredensborg, som i fredags fik overrakt sin gevinst på Statoils servicestation på Lygten i København.

Han blev meget overrasket og selvfølgelig rigtig glad for sin gevinst: ”Jeg sad faktisk i min bil og hørte DR P3, da min mobil pludselig ringede og Mads Steffensen og Pia Røn sagde, at jeg havde vundet dagens hovedpræmie….det var lidt uvirkeligt, men også helt fantastisk”. Det var en glad hustru, han efterfølgende kunne ringe til, og som sendte et stort tillykke til ham og med et smil sagde, at man også kan købe andet end benzin og diesel på en tankstation, så noget af gevinsten kunne vel også gå til resten af familien.

Henrik M. Christensen ville gerne støtte indsamlingen til Afrikas Horn, og da han hørte, at der stod brændstof på spil, så skyndte han sig at tilmelde sig konkurrencen. Han var nemlig flyttet fra Vesterbro til Kejserens Villa i Fredensborg i starten af 2011, men arbejder fortsat i København, så hans brændstofforbrug er steget markant. Det var dog lige før han ikke kunne tage telefonen, da DR P3 ringede, fordi han netop havde spist det sidste af en fransk hotdog og kunne derfor næsten ikke tale pga. al den mad, men heldigvis valgte han at tage opkaldet og skal nu ikke tænke på sin benzinregning det næste lange tid.

Statoil er en førende leverandør af olieprodukter og leverer i dag en femtedel af Danmarks samlede olieforbrug til opvarmning og transport. Selskabet driver over 230 bemandede benzinstationer i Danmark foruden omkring 60 automatanlæg under varemærket 1-2-3.
Statoil i Danmark indgår i Statoil Fuel & Retail koncernen, der har hovedkontor i Oslo og er en førende leverandør af brændstof til transport med over 100 års virke i detailhandelsbranchen.
Statoil Fuel & Retail har et udstrakt netværk af stationer i Skandinavien, Polen, de baltiske lande og Rusland med 2.300 stationer, dels full-service stationer (bemandede stationer med brændstof og butik) og dels ubemandede automatanlæg. Over 17.000 ansatte arbejder på stationerne i Europa, og omkring 2.000 personer er beskæftiget på koncernens og de enkelte landes hovedkontorer og terminaler. Statoil Fuel & Retails øvrige produkter omfatter olie, diesel og fuel til opvarmning og industri, flybrændstoffer, smøremidler og kemikalier. I Europa driver Statoil Fuel & Retail 12 olieterminaler, 50 depoter og cirka 400 tankbiler i otte lande; leverer flybrændstof i 85 lufthavne i ti lande og producerer 750 forskellige smøreolieprodukter, der sælges i 20 lande. Se også www.statoilfuelretail.com

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom