Ny multibiograf og medielab åbner i Field’s

Pressemeddelelse   •   Jul 03, 2013 08:00 CEST

Nordisk Film Biografer åbner ny multibiograf i Field’s, og Ørestad Gymnasium udvider med et stort medielab i samme hus. Tidligt i 2015 er planlagt åbning for Nordisk Film Biografer med en ny topmoderne 9-sals biograf i Field’s. Nu kan Field’s også byde velkommen til Ørestad Gymnasium, som udvider med et nyt, innovativt medielab.Nordisk Film åbner ny multibiograf i Field’s, og Ørestad Gymnasium udvider med et stort medielab i samme hus. Foråret 2015 er planlagt åbning for Nordisk Film Biografer med en ny topmoderne 9-sals biograf i Field’s. Nu kan Field’s også byde velkommen til Ørestad Gymnasium, som udvider med et nyt, innovativt medielab

Det er attraktivt at åbne et nyt stort medielab i et af Skandinaviens største shopping centre, som med sin stærke superregionale markedsposition og levende og energiske profil, matcher de undervisningsrammer, som Ørestad Gymnasium søger.

"At dele bygning med Nordisk Film Biografers topmoderne multibiograf er oplagt for os som Danmarks mediegymnasium. Vi vil være det oplagte valg for elever, der gerne vil arbejde i medie-branchen, og vi glæder os til samarbejdet," siger rektor Allan Kjær Andersen.

Også Nordisk Film Biografer finder det spændende at skulle drive biograf sammen med Ørestad Gymnasiums nye medielab. "Vi glæder os til at byde de mange studerende velkommen i vores nye multibiograf bygning. Vi ser det som en unik mulighed for at integrere et topmoderne biografmiljø med et innovativt og kreativt studiemiljø indenfor medier og kommunikation," udtaler John Amund Tønnes, adm. Direktør i Nordisk Film Biografer.

Nye standarder for multimedie undervisning

Medier, kommunikation og kultur fylder meget på Ørestad Gymnasium. Udvidelsen skal give eleverne de optimale rammer for at arbejde med mediefag. Det nye medielab bliver indrettet med permanente tv-studier, plads til medieproduktion og også områder til mere almindelig undervisning.

"Vi klæder eleverne på til fremtiden. Og det gør vi bl.a. ved at inddrage virkeligheden og give vores elever en værktøjskasse med viden og innovative måder at arbejde på. Vi vil gerne give vores elever landets bedste mediemiljø i skoleregi", siger rektor Allan Kjær Andersen.

Ørestad Gymnasium planlægger ikke at optage flere elever efter udvidelsen. Til gengæld bliver der mere plads på skolen, som er det mest søgte gymnasium i hovedstadsområdet.

En stor gevinst for Field’s

Lotte Eiskjær Andersen, Center Manager i Field’s udtaler: "Vi glæder os til at kunne byde både Nordisk Film Biografer og Ørestad Gymnasium velkommen i Field’s. En topmoderne biograf samt et nyt og innovativt medielab vil være med til at styrke vores markeds position yderligere. Derudover viser dette en visionær og anderledes måde at integrere undervisning på i det pulserende byliv, som også matcher visionerne for Ørestad" slutter Lotte Eiskjær Andersen.

Development Director i Steen & Strøm Danmark, Karen Nielsen oplyser, at byggeriet påbegyndes ultimo 2013, og den nye multibiograf åbner tidligt i 2015. Biografbygningen er tegnet af C.F. Møllers tegnestue og bliver fornemt integreret i Field’s unikke arkitektur med åbne facader mod Ørestads Boulevard.

Danmarks største biografaktør

Nordisk Film Biografer er den største biografaktør i Danmark og sælger omkring 6 millioner billetter årligt. Nordisk Film Biografer findes i Århus, Aalborg, Randers, Herning, Esbjerg, Kolding, Næstved, Odense, Hillerød, Høje Taastrup, Frederiksberg, Lyngby, Nykøbing Falster og København. Derudover ejer Nordisk Film Biografer 18 biografer i Norge. Nordisk Film Biografer har også via internettet et omfattende booking- og medlemssite. Se mere på www.nfbio.dk og www.biozonen.dk.

For yderligere informationer kontakt:

Adm. dir. John Amund Tønnes, Nordisk Film Biografer, tlf.: 61 63 84 00, e-mail: jat@nordiskfilm.com

Ørestad Gymnasium

Gymnasiet har ca. 1.150 elever fordelt på 42 klasser. Ørestad Gymnasiums nuværende bygning er bygget til 33 klasser. I efteråret 2013 til den nye biografbygning står klar opsætter gymnasiet pavilloner ved Field’s med plads til 7-8 klasser.

Kontakt:

Rektor Allan Kjær Andersen, mobil 2464 1344

Steen & Strøm Danmark

Kontakt:

Development Director Karen Nielsen, Steen & Strøm Danmark, tlf. 41 90 02 72

Center Manager i Field’s Lotte Eiskjær Andersen, Field's Copenhagen på telefon 41 90 02 47.

Steen & Strøm er Skandinaviens største operatør inden for udvikling og management af shoppingcentre. Vi har ansvaret for 43 shoppingcentre i Norge, Sverige og Danmark med en samlet detailomsætning på NOK 36 mia. Steen & Strøm koncernens vision er at berige moderne shopping og tilbyde lejemål på de mest attraktive markedspladser i Skandinavien. Steen & Strøm er ejet af Europas førende shoppingcenter selskab, fransk Klépierre, der driver 333 butikker i 13 lande, samt Europas største pensionsfond, ABP i Holland.