STIHL lancerer verdens første trimmertråd med carbon-fiber

Nyhed   •   Maj 24, 2016 05:53 CEST

Carbon-kerne i trimmertråden får den til at holde endnu længere!

Carbon er mest kendt som det materiale, du finder i Formel-1 biler, motorcykler og andre maskiner, hvor styrke kombineret med lav vægt har højeste prioritet. Nu kan du imidlertid også opleve det højteknologiske materiale i din trimmertråd til din STIHL trimmer eller kratrydder, - og slippe for at skifte tråden så ofte som tidligere.

STIHL har netop lanceret trimmertråden CF3 Pro, som er verdens første trimmertråd, forstærket af carbon. 3-komponent-tråden består af polyamid af høj kvalitet med en kerne af carbon. Kernen sikrer en uovertruffen slidstyrke set i forhold til mere traditionelle varianter. Den passer perfekt til både den professionelle og mere kræsne forbruger, der er afhængige af en trimmertråd, der lige tåler endnu mere.

Ikke bare ekstra stærk - også mere effektiv

Tråden er let snoet, hvorved pibelyden fra tråden er reduceret betragteligt i forhold til den konventionelle tråd. Den nye krydsformede profil betyder endvidere optimeret trimning og pænere resultat, - kort sagt er det trimmertråden for kunder med høje krav.

CF3 Pro-tråden findes i flere varianter og passer de fleste STIHL trimmerhoveder. Få mere information hos din STIHL forhandler.

Fakta:
Rulle 2,7 mm x 27 m