Göteborg bliver varm i august!

Pressemeddelelse   •   Jun 15, 2017 05:49 CEST

Der er ingen tvivl om at varmen vil nå kogepunktet for Göteborg centrum, når byen til august er vært for 2 store idrætsevents samtidig! NM i Stihl Timbersports afgøres på Kungstorvet i midtbyen den 24 - 26 august, og samtidig foregår et af hestesportens største events, nemlig FEI-EM fra den 21 - 27 august.

For leverandøren af havemaskiner til privat- såvel som professionel brug bliver august mere end almindeligt travl. Stihl er nemlig også hovedsponsor på ridesportens FEI-EM, og det er første gang selskabet arrangerer de Nordiske Mesterskaber i STIHL Timbersports i centrum af storbyen.

Som regerende mester ser svenskerne frem til en række spændende konkurrencer, hvor der er store forhåbninger til den svenske rookie Perry Swan, der tog førstepladsen ved det netop overståede VM for rookies i Hamburg. "Mesterskabet afgøres på Kungstorvet i det centrale Göteborg, og vores målsætning er at både ridesporten såvel som STIHL Timbersports konkurrencerne tilsammen formår at lokke folk til byen. Vi ser virkelig frem mod spændende konkurrencer på alle fronter, udtaler adm. direktør for Stihl, Kjell Svensson.

Den danske atlet Preben Palsgaard er tidligere 3 x Nordisk Mester, og hans søn Brian Palsgaard er godt på vej til at gøre ham kunsten efter. De danske drenge er i det hele taget gode til samarbejde, noget man rigtigt ser ved holdkonkurrencerne, hvor de nationale hold kæmper direkte op imod hinanden. Det danske hold tæller mange dygtige atleter. Stihl kender endnu ikke holdsammensætningen, men forventer at se velkendte navne som Mads Pedersen, Mathias Ringsholt, Martin Olsen samt naturligvis Palsgaard senior og junior. Der vil som tidligere nævnt også være konkurrencer for rookies, hvor håbet er at se det stærke kvindelige talent, Mia Aubertin.

STIHL Timbersports er konkurrencer med kraft, tempo, balance og udholdenhed. Det er med andre ord det hold og den individuelle udøver, der mestrer alle disse krav bedst, der står tilbage som vinder. Der er ingen tvivl om at jo mere der heppes på vores danske sportsudøvere, jo mere psykisk overskud vil de få, - så herfra kan vi kun anbefale at man hiver et par spændende dage ud af kalenderen og tager til det sydende Göteborg i uge 34!

Der er gratis adgang til konkurrencerne i STIHL Timbersports

Fakta NM i STIHL Timbersports
Dato: 24–26 august

• 24. august: Holdkonkurrencer i Underhand Chop, Stock Saw, Standing Block Chop & Single Buck
  • 25. august: Individuelle konkurrencer i Underhand Chop, Stock Saw, Standing Block Chop, Single Buck, Springboard & Hot Saw.
  • 26. august: Rookie NM
  • Sted: Kungstorvet, central Göteborg
  • Deltagende lande: Danmark, Sverige & Norge.

Fakta FEI EM i ridesport
Dato: 21–27 august

• Konkurrencedicipliner: Spring, dressur, paradressur & maraton kørsel (aktiv hestevognskørsel med forhindringer)
  • Sted: Ullevi, Heden, Slottsskogen og igennem byen (maraton kørslen).
  • Deltagende lande: 30 lande og ca. 300 deltagere af europas bedste ryttere og kuske.