iMow robotplæneklipper fra østrigske VIKING testvinder IGEN

Pressemeddelelse   •   Apr 20, 2017 05:47 CEST

Den norske hjemmeside test.no har samlet resultatet fra flere forskellige europæiske test af robotplæneklippere og ikke overraskende blev iMow fra østrigske Viking den klare vinder.

Danske TÆNK har tidligere (i 2014) kåret iMow som testvinder. Men det er første gang en virksomhed sammenstiller en lang række europæiske test af robotplæneklippere. STIHL var derfor stolt da iMow fra søsterselskabet østrigske Viking, blev præsenteret som den samlede vinder over en række særdeles velkendte konkurrenter.

Motivationen for førstepladsen er den høje grad af brugervenlighed, og det faktum at iMow klipper særdeles godt, uanset om græsset er vådt eller tørt. Derudover takler robotplæneklipperen ujævnheder uden de store problemer, - noget konkurrerende mærker ofte har svært ved. Endnu en fordel, som norske test.no lægger vægt på, er at iMow har indbygget regnsensor, der automatisk får robotten til at køre til dockingstation såfremt det begynder at regne.l Når regnen stopper, justerer iMow automatisk klippeskemaet, og færdiggør klipningen.

Den tyske site Chip mener, at iMow sætter standarden i alle kategorier for en robotplæneklipper - altså en rigtig vinder!

Fakta Testresultat

1 Viking iMow MI 632, 88 point

2 Honda Miimo HRM 520, 83 point

3 Bosch Indego 1000 Connect, 82 point